Annons

Mindre antal senaste inlägg

Produkter
(logga in för att koppla)

Paliswe

Avslutat medlemskap
Senaste-inlägg visar nu bara de senaste 30 inläggen fastän det står "visa max 50". Tidigare visades 50 inlägg. Ställer mamn om till 100 får man se 50 ungefär. Nåt fel med räknaren?
Dessutom återkommer flera länkar under flera datum, har de uppdaterats under dagen man ju man filtrera bort samma tråd från tidigare datum.
Fast jag såg att man nu kan kryssa i fritt forum också, det har jag inte sett tidigare
 
Jag testade funktionen lite snabbt, och du har rätt i att något är lite galet. Upp till 12 visade den rätt, dvs. 12 inlägg. Men sen fortsatte den visa 12 tills jag ökade gränsen till 15, då först visades 13 inlägg.

Jag funderade om funktionen räknade med Fritt Forum och Intressegrupper även när de inläggen inte ska visas. Med båda kryssrutorna ikryssade så visades rätt antal inlägg även med gränsen satt till 13, men sen spårade det ur igen. Med gräns 14 så visades fortfarande 13 inlägg, och samma vid 15. När gränsen höjdes till 16 så visades dock 15 inlägg istället, två mer än med gränsen satt till 15, vilket fick mig att höja på ögonbrynen lite.

Det är väl ett ganska harmlöst problem, men som programmerare kan man ju inte låta bli att fundera på varför funktionen uppför sig så konstigt som den gör :)
 
Det är senaste inlägg. Inte senaste aktiva trådar. Hade de senaste 50 inläggen varit i en tråd så hade bara en tråd visats.
 
Men tidigare visades 50 länkar av begärda 50, nu är det bara ca 30 så något har hänt.

Det är ologiskt ändå, för om det är 10 inlägg en dag i en tråd så visas det bara som en post, är det 10 inlägg om dagen under 3 dagar så är det 3 poster, fast under resp datum. Det borde vara en post som är daterad den dag senaste inlägget gjordes.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.