Bra idé Nils.
Jag har sammanställt det viktigaste av alla mina nära 7 tusen. Inte för att orden och meningarna är så viktiga eller geniala utan först och främst för att jag menar att mycket ständigt återkommer och då vill jag ofta ha själva essänsen av/från tidigare svar..
Ett nöje är det också.. Att bläddra bland sina egna meningar, hur tokigt det än kan låta för den som tror att det har ett egoistiskt självdyrkande syfte.
Jag har många gånger starka meningar. Dessa är också spännande att överblicka, man lär sig en del om sig själv faktiskt. MÅnga idag menar inget konkret om ngt alls,, i vår postmoderna levetid/samtid så kan vi heller inte kritisera alla andra. Bara jaget kan bestämma vad som är rätt och fel, fult och skönt osv..
Läs i forumet ni och se hur många som faktiskt inte vågar mena ngt som helst
!
Mycket jobb är det att gå igenom 7 tusen inlägg.. men om man är ute efter en viss typ så går det snabbare! Jag sparar noll av tekniktjaffs och sånt har jag gott om..
En rejäl bibba blev det ändock.. kul!
MVH Niclas,
PS, det är som med fotandet eller egentligen alla kreativa sysslor, att man liksom plötsligt blinkar till och skriver ngt riktigt bra...
Som man ibland/ofta bill koma ihåg. Efter en timme så är sånt ofta borta.. Inspirationen finns inte att hämta i samma sammanhang längre.
Många sådana ögonblick ligger begravda i forumtrådarna..
Ett exempel är när man skrivit ett långt mail, massor av öppna tankar nedskrivna,, pennan flyter på, och så händer det. Plötsligt så klickar pc,n och allt är borta.
Hur ofta uppnår man samma tillfredsställande resultat om du skriver om mailen direkt efter?
Iaf jag måste hitta en liknande inspiration/"Stämmning" för att få till en liknande mailen. Lika bra blir det nog aldrig heller..
DS,