Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Min webbläsare eller fotosidans css?

Produkter
(logga in för att koppla)

lottawe

Aktiv medlem
Väldigt ofta senaste dagarna får jag upp forumet utan att css verkar hinna med. Jag har inte märkt något vajsing med webbläsaren (senaste firefox på mac osx 10.4) på andra sidor så därför måste jag fråga om det är fotosidan felet ligger. Fast jag tycker någon annan borde hunnit nämnt det vid detta laget isf förstås.. Knepigt är det. Är jag ensam om problemet?

Det är vår nya retrolook som vi gett vissa speciellt utvalda medlemmar. :)

Nejdå. Det får nog Christer kolla på. Vi har dock inte fått fler rapporter om det just nu.

Jag har också haft retrolook hela dagen. Så nått vajsing är det. Kör Firefox på Mac.

Det där har hänt mig ibland, men nu var det ett tag sedan. Min känsla var att det alltid hände i samband med att sidan rent allmänt kändes väldigt seg. CSS-problem vid hög belastning?

Men för mig verkar det ha hjälpt att bara skriva av mig här för efter inlägget har allt sett ut som vanligt igen:)

Fast jag var inte snabb att skriva här eftersom senaste dagarna nog iaf är fyra eller fem.. Tiden på dygnet har inte gjort skillnad och fotosidan har inte känts nämnvärt seg i övrigt för mig de gångerna css inte hänger med heller. Det har kunnat hända när som helst..

Jag har varit med om detta några gånger också. Nu var det ett tag sedan dock.

Det har alltid löst sig för mig med en F5.

Testade just F5 typ 10ggr, men icke.. Fast det ger sig alltid för mig med efter ett tag. T.ex nu när jag öppnade besvararutan så ser allt normalt ut igen.

Jag tycker det luktar kommunikationsproblem, hade du kört på PC hade jag direkt gissat att du har "personlig/mjukvaru branvägg" som sabbar för dig. Nu kör du ju inte windows ....så då blir jag mer osäker.

Men jag tycker det finns klara tecken på något "ibland" gör att ett av alla dessa HTTP anrop som görs vid laddning av en FS sida inte blir klart/görs korrekt. Du får s.a.s en "halv CSS" eller ett "halvt javascript".

My $0,02 ...

-Thomas

Aha, nu när du säger så undrar jag om detta inte detta började nog när jag ändrade routerinställningar förra veckan.. Ska kolla över vad jag har donat med sedan problemet startade. Förmodligen löser det sig med dina $0,02. Tack:)

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto