Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Min Recension??

Produkter
(logga in för att koppla)

ekarlsson

Medlem
Hejsan, jag gjorde en liten recension på en Minolta Z1, den fanns där ett par dagar men nu är den inte där..

Fast på "min sida" står det fortfarande att jag har gjort en recension, och det finns en direkt länk till den: http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=4025 Det går alltså inte att klicka sig till recensionen på "vanlig" väg..

Hur skall jag tolka det här:

Sög min recension, och ni (fotosidan.se) har tagit bort den?
Eller har det blivit fel?

mvh

// Erik

Senast ändrad:
"Den syns inte för andra användare förrän vi granskat och ev korrigerat uppgifterna lite; detta för att vi skall få en korrekt och konsekvent produktdatabas. Du kan dock skriva din recension redan nu, efter att du fyllt i produktinformationen."

Hejsan, joda det är heelt okey!

Jag hade laddat upp en bild på den, fast den är borta nu..
Skall jag ladda upp den igen och hur gör jag det isåfall?
Eller det kanske ni/du kan fixa?

mvh

// Erik

OJ vilket snabbt svar..

Jag lägger upp bilden här hoppas det går bra.

mvh

// Erik

Bilagor

• minoltadimagez1.jpg
    minoltadimagez1.jpg
    9.9 KB · Visningar: 228
Hej Erik.

När ni ändå pratar recensioner så har jag en liten reflektion som varit uppe i tidigare trådar. Detta med att man betygsätter hållbarhet tycker jag är lite konstigt, mest på en kameramodell som är helt ny.

Jag har bara i ett fall gett betyg på hållbarhet. Det var när jag recenserade en 30 år gammal Olympus OM-1, i det fallet så tycker jag att man kan ge kameran en femma. När jag däremot recenserade min nuvarande D7i så satte jag inget betyg eftersom det är omöjligt att veta på en kamera som inte funnits så länge, så här i efterhand så skulle man i & för sig kunnat ge den max en 2:a med tanke på att dom krånglat lite för mycket (dock ej min).

Jag har tidigare tyckt att man borde ta bort punkten eftersom jag tycker att det blir mycket missvisande när man ser folk som gett både 4:eek:r & 5:eek:r till kameror som sedan visat sig krångla mycket.

Om man vill så kan man istället lägga in en punkt som gäller kvalitetskänsla, en hög sådan innebär ju inte automatiskt en hållbar kamera men ger en liten fingervisning av känslan i kameran.

En liten reflektion bara.

Mvh/Larsa

Larsa, jag förstår inte riktigt hur du menar faktiskt. Betygsättningen är ju ett övergripande omdöme om produkten, dvs inget betyg finns på just hållbarheten.

Förklara gärna vad du menar :)

Erik

erik skrev:
Lägg den direkt i recensionen istället :)
Erik, man kan inte ladda upp bilder i recensioner. Det är bara när man skapar en helt ny produkt man kan det. Det går inte heller för den som skapat en produkt att lägga till en bild i efterhand. Om jag inte missat nåt förstås.

Hej hej, här har det hänt grejjer.

På Larsas "reflektion" är jag nog beredd att hålla med, tycker också de e omöjligt att bedömma hållbarheten på en precis nyköpt kamera! Fast jag vet nog inte vad man skulle ha istället.. man kanske inte måste ha något istället?.. jaja.. det blir säkert bra..!

Och jag ser att bilden är där nu på recensionen.. ser mkt bra ut.. om jag får säga det själv! :)

tjoho på er

// Erik

erik skrev:
Larsa, jag förstår inte riktigt hur du menar faktiskt. Betygsättningen är ju ett övergripande omdöme om produkten, dvs inget betyg finns på just hållbarheten.

Förklara gärna vad du menar :)

Erik

Detta har jag klippt ut.

Övergripande:
Batterilivslängd:
Bildkvalitet:
Hållbarhet:

Hållbarhet finns med som en punkt.

Larsa

Japp, vad gäller kameror är det så. Jag kan hålla med dig där, ska dock bolla med resten av staff vid nästa möte så får vi se vad vi kommer fram till!

Tack för bra synpunkt!

erik

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar