Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Min nya NEC 2090 UXI läcker ljus....Lämna åter?

Produkter
(logga in för att koppla)

neil

Medlem
Hej!

Har precis fått hem min nya NEC 2090 UXI, skrivare och kallibrerings verktyg(gretag macbeth basiccolor) KUL! men...jag tror min skärm drabbats av ljus läckage?. I det övre vänstra hörnet och en bra bit in mot mitten så ser man att det är betydligt ljusare (lite fläckigt liksom) Detta är speciellt tydligt då man tittar mot en helt svart bakgrund. Inte särskilt kul då man ska avgöra små nyans skillnader innan utskrift, eller överhuvud taget!

Har någon annan erfarehet av sådan defekt på sin NEC 2090? Är det vanligt på denna skärm eller har jag haft osis?

Jag förmodar att det ej finns något att göra åt detta, mer än att skicka tillbaka den o prova en ny skärm? Skämen var ju inte helt gratis (8000 kr) Varför kollar man inte ljus läckage hos NEC innan man skickar iväg sina produkter, borde väl inte vara så svårt? Eller kan sådana här defekter ske under transport??

MVH
Neil
 
Hej,

Möjligen har du drabbats av något som hände mig en gång. Jag hade iofs en mörk fläck på min skärm, men det kanske är samma problem, en tryckskada som kan uppstå under transport. Efter att ha kontaktat säljaren reklamerades den hos posten och jag fick en ny. Det tråkiga i historien är att det tog flera veckor innan jag fick den nya, men är det en dyr grej som man ska ha i åratal så...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.