Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Min fotohemsida

Produkter
(logga in för att koppla)

reevilo

Medlem
Min fotohemsida (Flyttade inlägget)
Hej!
Skulle vilja få både positiv och negativ kritik på min nya fotohemsida.
Själv känner mig ganska nöjd med den.

OBS. Den funkerar dåligt i Safari så använd helst Firefox eller Explorer.Flash krävs.

http://www.oliversundell.webb.se

MVH
Oliver Sundell
 
tycker att när man är inne i galleriet trycker på en thumbnail och får upp bilden vid sidan soch sen trycker på bilden härnder nått mysko, den öppnas på nått nytt annat sätt med en liten kommentar. blir lite kaka på kaka och ser mysko ut (porträtt galleret), sen blir det himla rörigt när det är olika sätt att navigera beroende på vilken del av galleriet man är i.
Portättdelen som man kommer in i först känns lättast att navigera i utöver att det blir ett extra bild när man klickar på den.
Övriga kändes jobbigt, jag vill själv välja vilka bilder jag vill titta på inte bli tvingat till ett galleri som bläddrar själv.

EDIT: kanske ska säga att för övigt tycker jag sidan är bra.
 
Senast ändrad:
Hej!
Jag är inget proffs på hemsidor utan detta är bara spontana reaktioner. Förstår att du lagt ner mycket jobb på sidan och jag tycker om upplägget med ett bildspel på högerdelen. Dock får jag inte reglagen längst till höger att fungera till alla portfoliodelarna (Firefox). Snyggt med de olika genrerna på portfoliens startsida och bra bilder därtill. Tror sidan skulle vinna på att du använde samma typ av bildspel till alla portfoliodelarna. Dessutom vill jag gärna att bilderna man förstorar vid tryckning blir så stora att de täcker hela den underliggande designen så man inte störs av den. Bra jobbat!
mvh,
Tommy Brav
 
Hej!

Webbplatsen är tydlig och klar, man fattar upplägget. Men jag förstår inte varför du har gjort den i Flash, det blir ofta jobbigt att uppdatera i längden. Du spar dig själv mycket tid om du gör om den i vanlig HTML med Javascript (för bildeffekter etc). Dessutom verkar den vara lite stor på bredden och höjden, men någon med mindre skärm kanske kan berätta hur det ser ut för dem.

Bilderna är fina.
 
Tack så mycket för alla kommentarer!

Har gjort om ganska mycket på hemsidan idag (den 16 okt). Anledningen till att den är gjord i flash är för att jag senare vill lägga till olika "flasheffekter" och att jag tycker att flash är intressant att jobba med, jobbar på att den ska fungera i Safari, den fungerar i pc varianten av Safari med dock inte i Mac varianten än, men jobbar på att fixa det.

Har också gjort om upplägget på galleri sidorna, har gjort visningen av bilderna större från början så att klicka upp dem i fullscreen behövs inte längre.
Har även fixat så att den inte är så seg längre, tror att det blivit bättre.

Fortsätt gärna att kommentera, hjälper mig väldigt mycket!

MVH
Oliver Sundell
 
Flash i sig är inte jobbigt att jobba med om xml är involverat.
Dvs, uppdatera siten med bilder i notepad exempelvis..

Själv hade jag nog föredragit wordpress som bas och jQuery för bild. Hemsida,blogg och portfolio i ett med "lite" trixande :)
 
Jag tycker att det var en ren och snygg hemsida med fina bilder, som överlag håller hög klass.

Det finns stavfel vilket ger ett mindre seriöst intryck. Seriöst stavas tex inte med två r och sen förstår jag mig inte riktigt på contact"? eller hur det nu stod.

Porfolion är snygg och tydlig, men länken tillbaka från landskap verkar inte fungera.

Förstasidan upplever jag som lite väl aggressiv i och med att bilderna byter så snabbt, men det kanske bara är jag.

Bra jobbat!
 
Snyggt och stilrent och bra bilder. Men länkarna/knapparna fungerar lite konstigt på min PC/Fireflox 3.5, när man gått in i ett galleri och klickar på ”portfolio” händer inget, man förväntar sig att komma till galleriöverblicken men för att göra det måste man klicka på ”Tillbaka”. I ”landskaps” galleriet fungerar inte ”Tillbaka” länken, bilden öppnas upp i det större formatet. Troligen ligger bildlänksområdet över ”Tillbaka” länken. Jag tycker at den vertikala flash-spelar-navigeringen till höger är bakvänd, gillar bättre horisontella sådana, dessutom verkar den inte fungera i Firefox. Jag är en aning alllergisk mot alltför "avancerade" bildväxlingar som på förstasidan, men det är förstås en smaksak.:)

Annars som sagt snyggt och stilrent och trevliga bilder.
 
Tack Jonas för upplysningen om stavfelet, ändrade direkt.
Har fixat "tillbaka" länken i landskaps portfoliet, har också dragit upp tiden på bildspelet på första sidan.

Tack så mycket för hjälpen!

Kommentera gärna mer, tacksam för all kritik.

MVH
Oliver Sundell
 
Flash finns inte till en tredjedel av de maskiner jag använder till vardags. Nästa tredjedel är det inte roligt på för att det är för segt (kombination havlgammal hårdvara och dålig flashimplementation). Så, jag har tyvärr inte haft möjlighet att testa din sida ännu.

Vill du nå ut till så många som möjligt, eller nöjer du dig med de som råkar stödas av adobe samt ha någolunda fräscha maskiner?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.