Annons

Min första bild

Produkter
(logga in för att koppla)

acarlsson

Aktiv medlem
Vet inte om jag är i rätt forum eller bryter mot några forumregler nu. (I så fall går det självklart bra att radera detta inlägg)

Tycker bara det vore roligt om min bild fick lite fler röster i Svenska Spels pågående tävling:
http://svenskaspel.se/?pageid=/kampanj/sommar-2011&entry=2968

Kritik mottages självklart gärna också, då detta är min första officiella bild sen jag blev med systemkamera i April... (tyvärr har ju Svenska Spels uppladdningsmotor komprimerat sönder bilden, håret ser ut som stålull)

:)

didigtala bilder och förvaring

Har funderat på er som fotar för nöje skull... Vad gör ni av era digitala bilder? Vad jag menar framkallar ni de bästa på papperskopia och sätter dem i album eller sitter ni då och då och tittar på dem på datorn som ett album?

En sk fotobok är (enl min uppfattning) det mest tilltalande. De flesta verkar tycka bättre om att bläddra i en bok än att sitta framför en skärm och titta på bilder. Dessutom är boken ett färdigt album, så bilderna blir inte liggande i kartonger.

tips på fotoböcker? om det är dessa böcker man kan få upptryckte.... vart finner man bra fotoböcker till bra priser för tryck?

Har funderat på er som fotar för nöje skull... Vad gör ni av era digitala bilder? Vad jag menar framkallar ni de bästa på papperskopia och sätter dem i album eller sitter ni då och då och tittar på dem på datorn som ett album?

För mig är det så här: Jag tar väldigt mycket bilder, av blandad kvalité. Många vardagsmotiv, men också försök till mer artistiska. Tyvärr är jag alldeles för dålig på att radera de usla bilderna....

Bilderna som blir bra är det tänkt att jag ska göra årsböcker av. En del beställer vi och ramar in. En annan tanke är att ha ett gäng digitala fotoramar i huset, med direktkoppling mot mitt fotobibliotek.

Men tyvärr har jag inte tid att sitta och efterredigera alla bilder, det går bara inte. Fotograferingen är för mig ett sätt att dokumentera mitt liv. Ibland blir det bra, ibland blir det dåligt.

Så, som svar på din fråga: Alla bilder finns på min dator. Ett fåtal beställer vi utskrifter av, ett fåtal gör vi böcker av.

Tjena!
Råkade se ditt inlägg och måste svara. =)
Alla mina bilder ( Det är säkert ca 3000) de lagras i min dator. Varje måndag kl 0900 görs en backup till en trådlös hårddisk så att bilderna säkerställs. Om jag vill visa bilder för släkt och vänner då kopplar jag in datorn till tv:n och kör dem som bildspel. Har stjärnmärka bilder (som jag ännu inte framkallat) som visas på måfå.

Så gör jag. Backup är viktigt om man kör digitalt. Men också om man framkallar eller? Min farsa fick sin övervåning förstörd i en brand och mer eller mindre alla bilder förstördes. Hur gör ni som bara framkallar. Framkallar ni dubletter för att ha en backup och lagrar dem någon annanstans?

ANNONS