Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Min bildskärm slocknar!

Produkter
(logga in för att koppla)

SmurfMolly

Aktiv medlem
Hej!
Jag har ett litet problem med min bildskärm, inget akut för det verkar komma och gå. Idag dök det upp igen utan förvarning.. det som händer är att skärmen slocknar och blir svart för att sedan starta själv igen efter 2-3 sek ibland kortare tid ändå.

Vad sjutton kan detta bero på?
Vet inte vad jag har för skärm, grafikkortet heter NVIDIA Geforce4 MX 420. Skärmen är typ tre år gammal.

När jag googlade på problemet fick jag intrycket att det kunde bero på spänningsfall till grafikkortet? Borde problemet komma och gå då? Senast det krånglade var före nyår. Jag kan inte se något samband mellan problemet och någon viss aktivitet, det kan inträffa även när jag inte använder datorn aktivt.

Någon som har en aning?

//Malin
 
Jo den tanken har slagit mig, det skumma är att det uppstod första gången för ca 1½ år sen.. sen kommer det med några månaders mellanrum..
 
Får grafikkortet bra kylning?
Det kan ju vara så att det lägger av om det blir för varmt.
 
Jag har kollat kylflänsen till grafikkortet och den var sval och skön trots att datorn varit igång sedan i morse. Lite damm på kylflänsen till processorn... annars inget konstigt..

Kan det vara skärmen det är fel på`? Den är knäpptyst när det slocknar, inte så man hör bildröret när bilden "kommer tillbaka" eller så..(den låter, "knäpper till", rätt mycket när man startar den..) Därför känns det mindre troligt för mig att det är den det är fel på?

/malin
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.