rispalt
Aktiv medlem
Hej,
Jag köpte en 7D när den kom förra hösten. Grymt nöjd. Fokus satt där man ville och höga iso var en glad överraskning (med raw + lightroom). Detta jmf 350D och med EF-S 17-55.
GRYMT nöjd. Köpte sedan 580EXII och insåg värdet med upplättningsblixt som fungerade bra i TTL läge.
Hela kitet blev stulet i Barcelona .
Köpte ny 7D + 17-55 + 580 EXII + 70-200 IS från Tyskland (man måste ha lite tröst)
Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, Men jag känner att ngt imte stämmer.
- Bild med blixt, upplättning, AV läge blir ofta överexponerad.
- 17-55 sitter ofta inte skärpan rätt.
- Höga ISO upplever jag mkt brusigare än med min förra.
- 70-200 är en glad bekantskap och det känns som att fokus sitter betydligt bättre med den.
Jag har senaste firmware och provat alla klassiska reset knep - ingen skillnad.
Ja - lämna in paketet för kalibrering/justering känns ju som en sak jag bör göra. Men utbrända bilder och mer brus i bilder förvånar mig. Kan det vara ngt intervision kan mäta upp, justera/åtgärda? Det är inte 100% felutfall men så mkt sämre än tidigare.
I annan tråd har jag förstått att intervsion kommer att godta kameran även om den är köpt i Tyskland (AC-foto)..
Har mi mer ideer hur jag ska gå tillväga så är jag tacksam för tips.
Jag köpte en 7D när den kom förra hösten. Grymt nöjd. Fokus satt där man ville och höga iso var en glad överraskning (med raw + lightroom). Detta jmf 350D och med EF-S 17-55.
GRYMT nöjd. Köpte sedan 580EXII och insåg värdet med upplättningsblixt som fungerade bra i TTL läge.
Hela kitet blev stulet i Barcelona .
Köpte ny 7D + 17-55 + 580 EXII + 70-200 IS från Tyskland (man måste ha lite tröst)
Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, Men jag känner att ngt imte stämmer.
- Bild med blixt, upplättning, AV läge blir ofta överexponerad.
- 17-55 sitter ofta inte skärpan rätt.
- Höga ISO upplever jag mkt brusigare än med min förra.
- 70-200 är en glad bekantskap och det känns som att fokus sitter betydligt bättre med den.
Jag har senaste firmware och provat alla klassiska reset knep - ingen skillnad.
Ja - lämna in paketet för kalibrering/justering känns ju som en sak jag bör göra. Men utbrända bilder och mer brus i bilder förvånar mig. Kan det vara ngt intervision kan mäta upp, justera/åtgärda? Det är inte 100% felutfall men så mkt sämre än tidigare.
I annan tråd har jag förstått att intervsion kommer att godta kameran även om den är köpt i Tyskland (AC-foto)..
Har mi mer ideer hur jag ska gå tillväga så är jag tacksam för tips.