Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

min 17-55 blev biten idag!

Produkter
(logga in för att koppla)

lacrits68

Aktiv medlem
hej!

Min 17-55 blev biten i dag av en paserande hund med följd att glaset till avstånds skalan gick sönder, och zoom och AF slutade fungera!

Blåmärke i pannan går över men hur gör jag med linsen?
Den är bara 2 mån gammal! Vart ska jag skicka den? Nikon eller någon annan? Behöver den senast 6/4 då vi åker till Prag...!

any ideas?


--J--
 
Österike

hej!

Ägaren bor i österike....så sjukt som det låter...var och plåta en dragtävling, och i målet spårede deras hurdar lite ur, fastnade i spärningar, trodde det var dags och dra igen med följd almän kaos för att föraren inte var förbered.

Tror att tävligs arragören ska ha någon sorts försäkring för situationer som detta!

men kan ha fel också!

vad brukar försäkringsbolagen säga om sånahär situationer???

--J--
 
Nått ansvar måste ju ligga hos hundägaren.
Eller om arrangören har nån försäkring som du säger.


Om du inte försökte fota i svaget på hunden, då får du nog skylla dig själv :)

Det lär ju inte gå på nån garanti, så kräv hundägaren på ett nytt.
 
såhär såg det ut....!

den vit/brunahunden längra bak fastnade i blåa avspärret för publik (ekipaget på FEL sida av spärret), och då blev det tvär nit, och den helt bruna hunden gav sig på mig (inte med flit, den var inte elak heller)
detta sista bilder som jag han ta...!
=((



--J--
 

Bilagor

  • _dsc3133 sehr.jpg
    _dsc3133 sehr.jpg
    32.8 KB · Visningar: 1,186
Läste en Stephen King-bok en gång, om en kamera som enbart spottade ut ett o samma motiv, vad man än fotade; en hund (fast den var svart) som kom närmare o närmare och lixom kastade sig över fotografen. Den var hemsökt. Det kanske inte är ditt objektiv som är problemet, utan kameran?
-Testa att skicka den till en exorcist!

/Per
 
Misstänker att försäkringsbolaget lär vilja att du löser det hela med hundägaren. I och med att du inte har något ansvar för det som inträffade, så lär nog inte försäkringsbolaget kunna hjälpa dig. Men men.. Kanske har du ett bra försäkringsbolag med en viss goodwill, så kanske det trots allt löser sig.
 
Om du har någon typ av allriskförsäkring (eller vad det heter) så kan du få ersättning, kanske dock inte hela beloppet? Vad som gäller för dig vet jag ju inte men jag har själv under årens lopp fått ersättning för kamerautrustning, en gång för en borttappad utrustning samt en gång för en kraschad digitalkompakt. Vid båda tilfällena så var försäkringsbolaget tillmötesgående, inga problem alls.

Ring ditt försäkringsbolag & kolla upp vad som gäller!

//Larsa
 
Försäkringbolag!

Hej!

Det blir att försäkringbolaget står för skadan (gluggen totalförstört invertes lösa/saknade delar man kan se inne i gluggen!) och jag hamnar på 1500,-. självrisk! Det var en paragraf om att ersätning utgår ej om skadan vållats av djur, men nu var hunden som vållade skadan utan hundföraren!

Min uppgift blev och få ut 1500,- fr hundägaren i Österike eller tvälings arrangören- segt! Lär inte få ut en cent!


--J--
 
Hinner du få tag på en ny innan Prag-resan då?

Själv ska jag dit i sista veckan i april. Det ser jag fram emot.

/Erik
 
löser sig!

eon skrev:
Hinner du få tag på en ny innan Prag-resan då?

Själv ska jag dit i sista veckan i april. Det ser jag fram emot.

/Erik

Kanske, annar hade min (den där inte-nätbaserad-butiken ) en jag fick låna om det inte löste sig innan!

Har varit till Prag tidigare och måste säga tt det är väldigt fint där på våren! Inte billigt länge, men lätt oss säga: Prisvärt fortfarande!

Har lite i kikaren en rysk panoram kamera....av nåt slag! =)

--J--
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.