Annons

Mf-23

Produkter
(logga in för att koppla)

adsten

Aktiv medlem
Ett par undringar till er som anv. Nikon F4. Är det någon av er som har eller haft databack typ MF-23 monterad på sitt hus.

Har ej haft förmåga att föra anteckningar vid fotografering. ex bländare, tid och ev+-.
Har insett att detta kan vara lösningen på mitt problem.

Undrar då om det finns någon som använt sig av just denna combo och som kan dela med sig av sin erfarenhet.

Tack på förhand

Mats Adsten

jodå

Hej!
Jag har ett par stycken F4or och jag har köpt, testat och sålt en sådan databack som du skriver om.
Så här tycker jag; F4:an är ju inte världens smidigaste kamera och inte blir den nättare med denna databack...
Manualen är inte den mest pedagogiska och alla de möjligheter man har med denna databack är inte lätt att nå/komma på. Det är inte så logisk uppbyggnad på displayen kontra funktionerna. Jag tröttnade helt enkelt, men jag kanske är puckad....
Mitt råd är: skit i att införskaffa en sådan här om du inte får den för ett ruggigt bra pris. Jag har sett de till salu för 2500-3500 och det är den inte värd enligt min uppfattning.
En databack som verka verkligt vettig är den till Contax G2 (en helt annan kameratyp är F4:an, jag vet...). Den funkar så att den börjar exponera på ruta 3 och sedan vid återspolning så spolar den tillbaka och kopierar in all data på ruta 1 och 2. Så ska en databack funka tycker jag!
Over and out....

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar