Annons

Metz 45 -reparation

Produkter
(logga in för att koppla)

Har

Medlem
Min ena metz 45 ct-1 vill inte vara med längre.
När man slår igång den så ljuder den sitt karakteristiska vinande, men lampan som indikerar att den är fulladdad lyser aldrig och det går inte heller att smälla av blixten.

Någon där ute som vet vad som kan vara fel?

Om det är en konding som gått, är det någon speciell sort man skall ersätta den med förutom att den skall ha rätt storlek?
 
VARNING!
Ska bara ge dig samma varning som jag fick när jag ville pilla med en blixt. Gör det inte om du inte vet precis vad du gör. Som sagt jag fick denna varning och pillade såklart själv iaf. Tills jag hade laddat upp kondingen rejält och inte fått iväg någon blixt och blev lite orolig att jag inte hade fått ur all laddning och satte skruvmejseln på kondingen. PANG sa det och blixtrade (fast om skruvmejseln då, smällde faktiskt så högt att det pep i öronen). Sen la jag grejerna i en låda och lät det vara trasigt.
 
Jag har en 45 CT-4 som beter sig ungefär likadant. I mitt fall är jag tämligen säker på att det är accarna som tröttnat och inte lyckas ladda blixten tillräckligt ...

/Anders
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.