Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Metalltativ kontra trä... *FRYSER'

Produkter
(logga in för att koppla)

Maverick28

Aktiv medlem
Nu har jag i allafall konstaterat en sak... I ca 7-8 minusgrader är d3et ett hlv att plåta med mitt annars utmärkta Manfrotto stativ... SATAN vad kallt det blev...

Nu hade jag turen att ha försvarets nya skinnhandskar med mig så jag kunde jobba med dme på.. Nu hoppas vi det blir en del bra bilder.. See yaa...

jag fick inga till mitt, eftersom jag var för snål för scandinavian photos jubileumspaket. kanske skulle ta och sticka egna...

Närmsat VVS-butik har isoleringsrör som passar perfekt till stativbenen.
Kolla annars K-Rauta, Clas Ohlsson o dyl.

GOTT NYTT ÅR!!

Gunnars tips om rörisolering är bra. Om man tycker att rörisoleringen blir för tjock och otymplig så går det att skala av lite med en vass kniv.

En annan möjlighet, om man vill ha riktigt tunn isolation, är att köpa sån där tejp som man lindar på tennisrackets, innebandyklubbor, m.m.

språkfascistdjävulen reagerar inom mig när jag läser ordet 'benvärmare'.
'Benvärmare', vad är det för ord egentligen? De värmer ju inte direkt stativbenen, snarare isolerar.
Hädamefter tycker jag att man ska kalla det för benisolerare :).

Men hallåå

Ni säger att det finns original manfrotto benvärmare (ja okej då benisolerare) men hittar dem inte på scandinavian... Någon som har annan länk??? Bara nyfiken på hur de ser ut...

Eller varför inte ett par vantar? Det kan vara tympligt när man fotar, men fälla ihop ett stativ med vantar på klarar man väl om det inte är hockey handskar vill säga... :)

åk till en elfirma och köp krympslang som passar till tjockleken på stativet sen är det bara att värma på det med en värmepistol så sitter det som ett korvskinn.

På tal om vantar så funkar jägarvantar väldigt bra så här års.
Varma o sköna och så kan man smyga ut pekfingret vid behov.
Det finns på många ställen, jag tror att www.wildo.com har sådana.

gundj skrev:
Biltema säljer band att linda cykelstyren med, det är billigt men man får en sats ändpluttar varje gång :-(.
När jag var liten fanns det neoprenslang för bockstyren också. Dessa borde ju vara perfekta. Kanske fortfarande finns, eller är det ute med det? "Ändpluttar", är det såna som renarna lämnar efter sig på vägarna? I så fall behöver jag inga fler.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar