ANNONS
Annons

Metallica i Globen imorgon. Jag har fått akreditering!

Produkter
(logga in för att koppla)

Stisse

Aktiv medlem
Hello,

Jag har fått akreditering till Metallica i Globen imorgon och är helt uppspelt!
Vet igentligen inte vad jag ska börja, undrar etc??
Har fotograferat konserter tidigare men inte i Globen,,,
Vad borde man veta som fotograf i Globen, regler etc??
Hur nära kommer man scenen med fotopass? vilka objektiv rekomenderas?

Hur funkar det, får man en sådan "Väst" och gå omkring med?
Blixt är ju som alltid nono..

Alla övriga tips mottages tacksamt...

Lite avis blir man. Vi blev nekade till Metallica utan någon direkt förklaring... Surt när man köpt på sig ett 70-200/2.8 nyss lite utav just den anledningen. Aja, den går nog varm i sommar på festivalerna iaf!

Skulle nog gissa på att Globen är ungefär som alla andra scener, fast lite större bara. Tänk stor festivalscen kanske? Hade som sagt tänkt att köra 70-200 själv.
Blixt är väl inte att tänka på? Också 3 låtar kan man väl gissa.
Det är väl bara gå dit och ta det som det kommer? Lite spänning ska man väl ha i livet. ;)

Lite avis blir man. Vi blev nekade till Metallica utan någon direkt förklaring... Surt när man köpt på sig ett 70-200/2.8 nyss lite utav just den anledningen. Aja, den går nog varm i sommar på festivalerna iaf!

Skulle nog gissa på att Globen är ungefär som alla andra scener, fast lite större bara. Tänk stor festivalscen kanske? Hade som sagt tänkt att köra 70-200 själv.
Blixt är väl inte att tänka på? Också 3 låtar kan man väl gissa.
Det är väl bara gå dit och ta det som det kommer? Lite spänning ska man väl ha i livet. ;)

För att få akreditering krävs att du har en uppdragsgivare.. Är oftast uppdragsgivaren som ska söka för dig.

Fick med nöd och näppe tag på en EF 70-200 2,8 till låns.. där jag brukar låna av hade den inte hemma.

Gissar 3 låtar, är väll standard, Skulle vara en samling innan där dom går igenom allt.

Någon som fotat konsert i Globen tidigare?, Får man knalla runt efter dom 3 låtarna i Globen?

Hur det går och bilder får ni se på bloggen...
http://www.fotosidan.se/blogs/stisse/index.htm

Senast ändrad:
Någon som fotat konsert i Globen tidigare?, Får man knalla runt efter dom 3 låtarna i Globen?[/url]

Vet inte hur det funkar just i Globen men det är inte helt ovanligt att du får lämna in kamerautrustningen mellan banden. Om du inte har biljett kommer du förmodligen inte alls att få vistas inne på arenan efter de tre första låtarna.

För att få akreditering krävs att du har en uppdragsgivare.. Är oftast uppdragsgivaren som ska söka för dig.

Eh. Ja? Fast som jag skrev så blev jag nekad...? Fotar för en agentur, och har blivit nekad av Metallica just p g a den anledningen förut också. Dom är lite tråkiga att ha att göra med.

och här kommer lite av resultatet... har inte hunnit redigera så mycket än så det är direkt ifrån lightroom..

http://www.fotosidan.se/blogs/stisse/index.htm

Tur att du fick akrediteringen till gårdagens konsert då...fick just hem en vansinnig och besviken tonåring för att uttrycka sig milt efter dagens inställda konsert. Hans gäng hade stått i kö sedan 7 i morse för bra platser (de hade naturligtvis plåtar men köade för bra ståplatser nära scen)..

Jaja, grattis till bra bilder från igår Stisse!

...jag är på upplopp. Satt ju där ett tag sen. Också ser man Metallica komma upp på scen, fast utan James? Tog ju inte lång tid innan man fattade vad de skulle meddela... Det var ju skön stämning i området efter det där.

...jag är på upplopp. Satt ju där ett tag sen. Också ser man Metallica komma upp på scen, fast utan James? Tog ju inte lång tid innan man fattade vad de skulle meddela... Det var ju skön stämning i området efter det där.

Ja jag hörde det.. Otroligt! Faan vad besviken man måste vara.. Kan bara lida med dig!

Blir det en ny konsert i maj? Hörde något om det.

Ja jag hörde det.. Otroligt! Faan vad besviken man måste vara.. Kan bara lida med dig!

Blir det en ny konsert i maj? Hörde något om det.

Yes det blir nytt i maj. Så man får hoppas att det kanske går att fixa fotopass tills dess, så man får plåster på de stora varutsöndrande infekterade såren...

En annan var ju tyvärr också där igår.. trodde först att det var ett skämt men det visade sig snart att det inte var så. Det blev bara till att ta sig hem igen 20mil.. men jag vet det finns dom som hade det värre nån hade åkt 60mil och tänk alla som hade bokat hotell rum osv.. jaja man får se de från den ljusa sidan att dom kommer tillbaka i maj i alla fall.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar