ANNONS
Annons

mest för pengarna!?

Produkter
(logga in för att koppla)

bad-reaper

Medlem
tja

jag ska snart köpa ny kamera men vet inte riktigt vad å behöver lite tipps å idéer.
nu har jag en sony a390, hade tänkt fortsätta med samma märke då jag trivs med det, men har även kollat på andra. funderade på sony a77 men den hade tydligen sluta säljas!? :(, kollade oxå på samsung nx30. budgeten är max 10,000. jag söker en kamera som är snabb (inte under 7 bilder/sec), men oxå lämpar sej bra för porträtt å natur foto.
med andra ord en snabb allround kamera som har bra utbyggnads möjligheter! :)

tacksam för era professionella tipps å idéer.

Sony A77 tillverkas inte längre men säljs fortfarande. Kollar man prisjakt finns den i lager på många ställen. Mest fördelaktigt är paketet A77+16-50/2,8 för 8500:-. Då skall man komma ihåg att Canons och Nikons f/2,8 normalzoomar säljs begagnade för 4500-5500:- bara för objektivet! Så, jo A77 paketet är ett fynd! Pentax 16-50/2,8 kostar ännu mer.

Men om du byter märke blir det väl dyrare, antar jag, Pentax-K3 är super, men du ska väl ha lite gluggar och tillbehör också? Då förslår inga 10 papp längre. Bara en tanke.

pentax e aldeles för dyra med den prestandan jag vill ha, att byta märke behöver inte bli dyrt direkt. vad jag menade är att kameran får inte kosta mer just vid köpet. även om jag stannar med sony så kommer det kosta mera längre fram eftersom jag tänkt bygga ut systemet med fler objektiv, macro ringar osv. :). vad det ser ut som just nu så blir det nog en a77. men man vet aldrig;

Det stämmer att vid nyinköp kan Sony bli dyrt j f med ffa Canon (Canon har en hel del rel billig L optik). Sett till dagens begagnatpriset är däremot Sony inte dyrt idag. Sony 24-70/2,8 kan man köpa för 8000:- beg vilket är lägre pris beg än både Canons nya ditto och Nikons. Likaså är 70-400 version ett ganska billigt idag - ca 7500:- beg. Sony 1,8/135 är även det rätt överkomligt runt 7500-8000:- vilket är rimligt i relation till konkurrenter och prestanda. Sonys 16-35/2,8 kostar beg som Canons 16-35/2,8 II eller lite mindre. Däremot är supertelen sällsynta till Sony och avsevärt mycket billigare till Canon och även Nikon. Sonys 16-50/2,8 är extremt prisvärd i paket med A77.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar