Hej
Jag har JRF skyddet och är väldigt nöjd, fast jag skulle vilja ha det lite mörkare. Jag har haft mitt i 3 år och håller fortfarande.
De som Naturescapes har är helt nya, så det är nog inte så många som har någon erfarenhet av dem, kan inte tänka mig at någon i Sverige har dessa. Men i Naturescapes forumen tror jag det är någon som tycker de är bättre än JRF. Jag tycker att de har lite tradig Camo.
Innan när jag beställde från Birdsasart skickade de med vanlig post och jag slapp betala moms och tull varje gång, nu skickar de med typ feedex eller liknande så moms och tull blir nog rätt trolig. När jag har beställt från Naturescapes så slapp jag betala tull och moms, belopp ca 1000kr, hade kanske tur, kommer inte ihåg vem de anlitar.
Jag kan tänka mig om du kontaktar
http://www.wildlifewatchingsupplies.co.uk/lens_hood_covers.htm så kanske de kan göra skydd för hela gluggen. Ligger ju i England så det blir ingen tull och moms.
Jag betalade ca 70kr för två neoprenskydd för telekonvertarna, bara uppgav måtten, kostnad för ett på Naturescapes är väl typ 20 dollar. Neoprenskydd till motljusskyddet till mitt 400mmDO kostade nog ca 100kr och upgav även där måtten.
Värst vad många som skaffar 500mm, innan var man en av de få i Sverige som hade ett.
Hälsningar
Omar Brännström