Mycket tekniknörderi ja. Ursäkta uttrycket men jag menar att det är som så att när man hänger på internet och div. forum så drunknar man fort i djupa pölar med tekniknörderi.
Jag tycker mig se två tydliga huvudgrupper av "fotografer". De som hittat fotot genom datorn, digitalkameran och internet, samt den fotografen som hittade bilden och väljer utrustning därutifrån.
Vilken av de två grupperna som producerar "bäst" eller mer rätt sagt mest kvalitativa fotografer orkar jag inte gå in på här.
Har man ett teknikintresse så fastnar man fort i teknikleran,, det kan såklart vara farligt för progressionen vad gäller bilderna och uttrycken.
Har man ett bildintresse i grunden så lär man sig den teknik man behöver och har de prylar man behöver.
Många som väljer prylar här på forumet väljer prylar efter andra aspekter än det egentliga behovet. Lyxproblem är det när folk skriver "beslutssångest"... då vet man ju knappast sit egentliga behov!! (ler)
Jag håller upp den röda skylten som det står mera bild på.
När vi söker nya bilder följer nödvändig teknik med för att söka bättre bilder.
När vi hittar fokusen i ny teknik så följer andra bilder med, inte nödvändigtvis bättre.
Så ser jag det i lösa ord sagt.
MVH Niclas,
EDIT:
Glömde att säga det att många inte tror mig när jag säger att jag inte är teknikintresserad. Jag avskyr datorer och alla andra prylar som följer med. Fick jag välja så skulle all digital teknik i hela världen gärna få slockna, dö ut och försvinna för all tid. Destruktivt menar ngn att mitt ressonemang är, konstruktivt säger jag. Jag vill ju skapa!