Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mer norgefrågor

Produkter
(logga in för att koppla)

Tomas Töråsen

Aktiv medlem
Hej där! Jag har varit i norge när jag var yngre men aldrig efter jag fick fotointresset.

Min mami fotade väldigt mkt förr och har varit där och fotat en del, då var det bilresa som gällde och allt var billigare på den tiden, bensin osv.

Nu tänkte jag ta med henne dit för att fota en del. Tanken var såhär, eftersom ingen av oss har bil men körkort, så tänkte vi att det kunde va billigt att ta buss eller tåg nånstans? Därefter ev. hyra bil, eller skippa det och ta tåg och båt ev.

Det jag undrar över är alltså, förslag på ställen där man kanske kan ta in billigt på t.ex vandrarhem, utgå därifrån. Det vore trevligt om det fanns möjlighet att ta nån buss eller tåg inte alltför långt därifrån för att se lite mer. Tänkte stanna en vecka totalt.

det ska alltså vara så billigt som möjligt. När jag söker på nätet hittar jag så mkt, och det är mest paketresor med förbestämda platser, guider osv och då blir det rätt dyrt.

Kollade lite på Flåm, därifrån går det tydligen båt till bergen om jag inte missuppfattade, även billigt tåg på 40 min till Myrdal. Vad tror ni om det?

Mkt tacksam för tips!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar