Annons

Mer än frakt vid utlands köp?

Produkter
(logga in för att koppla)

Ascona75

Aktiv medlem
Sitter och gämför lite priser på KM Dynax/Maxxum 7D och i Köpenhamn som är nära och bra för personligt avhämtning kostar huset ca 9000:- vilket är liiiite för mycket för mig just nu (typ innan jag hittar jobb igen ha ha)

Men från Usa (Tex Adorama) så ligger huset på ca 5500:- vilket ev skulle kunna uppnås.

Frågan är då bara om det tillkommer några extra avgifter, så som tex tull eller liknande så att man i slutändan likväl kommer upp i ungefär samma pris som här hemma och i Danmark?

Mv.

25% moms + exp.avg. Ingen tull på digitala kamerahus. Så 5500:- + moms + frakt + exp.avg. ger cirkus 7400:-

Oki, tackar för det : )

Det blev ju en del ändå, men fortfarande under dom 9000:- dom vill ha i Danmark.
Tror Fotoquick hade något hus kvar här hemma för 10000:- : (

Blir nog att vänta en ett tag till då.

Mv.

Ps: Läger till ett ps, om man känner någon i Usa som kan köpa på plats och sen skicka som "gåva" då kommer man undan överiga avgifter eller?

Senast ändrad:
Kan kanske låna tråden lite...
Ingen tull på digitala kamerahus nej.
Jag hade tänkt att beställa ett objektiv (ef 85 1.8), motljusskydd + filter till det, och en kameraryggsäck från B&H Photo i NewYork. Tillkommer tull på det? Och isf hur mkt?
Tullverkets hemsida hade ju inte så många olika varor att välja mellan i sin lista :p

Om det köps över disk så får man betala NY moms (6,5-7% om jag minns rätt)

För att gåvor skall få föras in momsfritt får ej gåvans värde översiga 500 SEK. Men man kan ju försöka. gäller ju bara att det inte skadas i frakten, för sätter du ett värde på < 500 SEK så kollar troligen inte tullen den och du slipper momsen, men skadas något eller kommer bort får du ju bara 500 SEK i ersättning..

Skall du då dessutom ha objektiv så är där tull på dem.. 7,5 % (om jag minns rätt)

Har du kollat på tex http://www.technikdirekt.de det är i tyskland och det enda som tillkommer är frakten.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar