Annons

Menysystem som funkar i "alla" webbläsare

Produkter
(logga in för att koppla)

Goldfish

Aktiv medlem
Hej och tack för en bra site!

Här är något ni kan göra när ni får tid över:

Inte alla använder Internet Explorer. Normalt använder jag webbläsaren Opera (finns till Linux, MAC och PC) som är en fantastiskt snabb och smidig webbläsare, dock (TYVÄRR) så funkar inte era menyer (lager) som normalt ska visas när man för muspekaren över ett menyval. Istället får man klicka sig ner i hierarkin. Det vore superbra om man kunde lösa det vid tillfälle. Det finns massor av skript som fungerar i IE, NS, O på PC/MAC. Här är ett som funkar bra i samtliga webbläsare iaf:

http://www.cerious.com

Ha det gott!

Jag kör också Opera för allt utom Fotosidan :eek:)

Jag gillar dock fotosidans menysystem skarpt. Så det vore synd om det förändrades. Men om själva upplägget kunde bevaras, men även fungera med Opera så vore det såklart galant.

Men vi är förmodligen i svidande minoritet som kör Opera :eek:)

Självklart ska det vara samma utmärkta upplägg på menyn (och den ska se likadan ut), men skillnaden är att den ska fungera bra även i andra webbläsare.

Det borde inte handla om någon jätteinsats, utan bara om att uppgradera javascriptet som används.

Opera är en webbläsare där det inte fungerar. I NS 4+ är den nuvarande menyn förskjuten, vem vet hur det ser ut på MAC osv. Det är därför jag ger ett förslag...

Anders, vi får väl hoppas på att fs hör oss :)

Alla med "udda" browsers kan väl testa menyn på www.cerious.com då.

Funkar den för alla (Opera, Mac NS/IE/Safari odyl) har jag inga problem med att byta

Funkar bra med problembarnen
NS 4.78/W2K
NS 4.76/Solaris
NS 4.72/Linux

Inget dåligt betyg :)

Se där! Finns tekniken bör man ju använda den (förutsatt att det inte är för stor arbetsinsats) Lite copy-paste :)

Vill även tillägga att menyn på cerious även funkar i NS 6.2

Jag har testat det alternativa systemet men har inte lagt ut det än, jag tyckte prestanda var rätt dålig. Menysystemet initieras inte förrän allt på sidan är laddat, vilket inte är helt bra.
Men vi kan ju göra det möjligt att testa det för er som har uppenbara problem med det nuvarande.

Det kan fn testas såhär:
http://www.fotosidan.se/?__menu=popmenu

clindh skrev:
Jag har testat det alternativa systemet men har inte lagt ut det än, jag tyckte prestanda var rätt dålig. Menysystemet initieras inte förrän allt på sidan är laddat, vilket inte är helt bra.
Men vi kan ju göra det möjligt att testa det för er som har uppenbara problem med det nuvarande.

Det kan fn testas såhär:
http://www.fotosidan.se/?__menu=popmenu
det är ju förståligt att du inte introducerar det då...
kan bara säga att det inte var någon skillnad mot det "vanliga" (har opera 7)

Det måste blivit någon miss.

Länken du gav fungerar bra i IE. Däremot fungerar inte menysystemet i Opera (tyvärr).

Det fungerar som sagt på

Cerious

På Opera6 och Mozilla 1.4 funkar det på mac. (Dock inte i Safari v.67 fast det är ju en beta)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar