Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Memory-kort til Pentax KI

Produkter
(logga in för att koppla)

bergholt

Aktiv medlem
Kloge mennesker,


Forleden blev jeg den heldige ejer af et fint brugt Pentax K1. Indtil videre er jeg meget begejstret.

Jeg skal have købt nogle nye memory-kort. Så vidt jeg kan læse mig til, understøttes kun UHS-1-standarden - og USB 2.0 i kameraets interface igennem USB-porten (som jeg først troede var samme som på mit K5, men den lader til at være 'micro b').

Mit spørgsmål er, om jeg kan bruge et UHS-II-kort, selvom hastigheden via kameraets interface kun er UHS-1- og USB-2 - men at kortet vil kunne læses ved fuld hastighed i en 3.0-kortlæser? Eller om kameraet kun kan skrive og læse til kort af UHS-1-standarden?


Stor tak på forhånd,

Kasper
 
Senast ändrad:
UHS II kort är bakåtkompatibel med UHS I, formatera dock alltid i kameran. Det kommer att fungera med UHS II kort.

Däremot finns den genarationer av maximal storlek på korten i olika standarder.

SD -2GB
SDHC 8-32GB
SDXC 64GB-2TB
SDUC mer…

Jag tror att K-1 klarar SDHC ev SDXC troligen inte SDUC som kom efter att kameran kom ut. Vill minnas att jag haft ett 64 GB kort som måste vara SDXC i en K-1, så det bör fungera.
 
Senast ändrad:
UHS II kort är bakåtkompatibel med UHS I, formatera dock alltid i kameran. Det kommer att fungera med UHS II kort.

Däremot finns den genarationer av maximal storlek på korten i olika standarder.

SD -2GB
SDHC 8-32GB
SDXC 64GB-2TB
SDUC mer…

Jag tror att K-1 klarar SDHC ev SDXC troligen inte SDUC som kom efter att kameran kom ut. Vill minnas att jag haft ett 64 GB kort som måste vara SDXC i en K-1, så det bör fungera.
Tusind tak for svar, det var lige præcis den viden, jeg var ude efter :)

God pointe med formatering i kameraet.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.