LasseL
Aktiv medlem
Min erfarenhet av fotografering är något märklig. När jag var lite yngre använde jag mig av en pentaxkamera och därefter gick det några år innan jag började fotografera igen. Nu har jag lånat en Mellanformatskamera och är väldigt nöjd med den. Vad jag undrar är egentligen hur stor skillnaden mellan småformat och mellanformat egentligen blir. Här på fotosidan ser jag ofta skillnad men det kan ju lika gärna bero på att duktiga fotografer ofta använder sig av mellanformatskameror.
Det kanske är en korkad fråga men här vågar jag ställa den: Hur kan det bli en bättre bild beroende på att negativet blir större?
Det blir dyrt att fotografera med mellanformat som student och om jag skaffar mig t ex en begagnad Canon, kommer jag bli besviken över resultatet när jag är van att fota med en Hasselblad?
Mvh
/Lasse
Det kanske är en korkad fråga men här vågar jag ställa den: Hur kan det bli en bättre bild beroende på att negativet blir större?
Det blir dyrt att fotografera med mellanformat som student och om jag skaffar mig t ex en begagnad Canon, kommer jag bli besviken över resultatet när jag är van att fota med en Hasselblad?
Mvh
/Lasse