Annons

Medlem 358:-, icke medlem 302:-

Produkter
(logga in för att koppla)
andersgunnare skrev:
Hej,

Ett litet tips på en bok som jag gillade.
Boken heter Personfotografering med digitalkamera.

Om du är medlem på Fotosidan kan du få köpa den för 358:-, alternativ kan du köpa den för 302:- på bokus.com

Se länken http://www.bokus.com/b/9178826314.html?pt=search_result

Man skulle kunna säga medlemspris 358:- och icke meldelmspris 302:-

Kul men sant...

Mvh
Anders
www.enfotograf.se

Så är man medlem här får man inte köpa den på bokus? hmm..

Re: Re: Medlem 358:-, icke medlem 302:-

Jimpawa skrev:
Så är man medlem här får man inte köpa den på bokus? hmm..

Det får man göra.

Jag försökte vara lite ironiskt rolig med priserna för medlammarna på FS.

Så vitt jag vet så är Bokus öppen för medlemmar/icke medlammar i alla föreningar/företag och dylikt.

Mitt första inlägg var således insänt med glimten i ögat, tycker det är lite konstigt att medlemspriser kan vara dyrare, oavsett vilken förening/organisation det gäller och oavsett tjänster/varor.

Jag får väl börja avsluta såna inlägg med en förklaring att det var skämtsamt eftersom det inte gick att förstå

Jodå, jag förstog, men jag tyckte inte att det va kul:p Att fotosidan måste ta mer betalt tycker jag är en självklarhet, dem kan ju inte beställa in samma mängder som bokus, och får därför inte samma förmånliga inköpspriser.

Det innebär att fotosidan har lyckats pressa sitt inköpspris och erbjuder sina medlemmar att köpa den till vad normalt sett är ett bra pris. Kolla gärna priset i din lokala bokhandel...

Fast du kanske är en sån som gnäller på ICA, när de har "medlemspris" på bananer för 19,90 kg, när Coop annonserar ut för 16,90 kg?
Det finns ju överallt i samhället. Killarna på FS försöker ju ordna bra priser. Kolla ryggorna, speciellt de från tamrac. Där är ett mycket bra pris på dessa.

Jesper
varför ska Anders G kolla vad boken i den lokala bokhandeln när den finns på bokus för 302kr?
Anders lär nog heller inte köpa den här på FS.

Själv skulle jag heller inte komma på tanken att betala mer som medlem på FS.
Inte för att jag är snål utan snarare medveten konsument. Undrar just varför sajter som Pricerunner och andra har mängder med hits.

Anders
håller med och visst blir det lustigt när begreppet "medlemspris" tänjs ut och dess ursprunliga mening slutar att existera.

Inte nödvändigt

Jimpawa skrev:
Jodå, jag förstog, men jag tyckte inte att det va kul:p Att fotosidan måste ta mer betalt tycker jag är en självklarhet, dem kan ju inte beställa in samma mängder som bokus, och får därför inte samma förmånliga inköpspriser.

Du behöver inte tycka det är kul, verkligheten är ibland inte så kul.

Om du vill kan du få köpa ett exemplar av mig för 690:-, men frakten får du betala själv också.

;-)

Mvh
Anders, som inte gillar att betala mer än nödvändigt

Re: Inte nödvändigt

andersgunnare skrev:
Du behöver inte tycka det är kul, verkligheten är ibland inte så kul.

Om du vill kan du få köpa ett exemplar av mig för 690:-, men frakten får du betala själv också.

;-)

Mvh
Anders, som inte gillar att betala mer än nödvändigt

Självklart skulle jag köpa den på bokus, som sagt inte för att jag är snål, men man vill ju alltid ha bästa priset:) Men jag förstår sammtidigt att inte fotosidan kan ta samma pris:)

Bör man inte lägga till ett par kronor eftersom dessa medlemserbjudanden endast gäller betalande medlemmar?

Ett tips

zlice skrev:
Bör man inte lägga till ett par kronor eftersom dessa medlemserbjudanden endast gäller betalande medlemmar?

Hej Stellan,

Ett litet tips som kan vara intressant.
Prisfrågor verkar vara extremt känsligt för en del medlemmar på FS, deetverkar vara en oskriven "lag" om att tips/råd och dylikt blir väääldigt jobbiga.

Kolla gärna in mitt inlägg om hur du handlar billigt i USA, flera personer höll bokstavligt talat på att bryta ihop...
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=67637
Det tipset genererade 4 sidors debatt

Hahahaha
:)

Mvh
Anders
som aldrig kommer att sluta tipsa om billiga grejor

Mycket krut på lite pengar.....

Har någon läst boken?
Tycker nästan det är intressantare att veta om kvaliten är bra innan jag lägger för mycket energi på en 50-lapps prisskillnad

Re: Ett tips

andersgunnare skrev:
Hej Stellan,

Ett litet tips som kan vara intressant.
Prisfrågor verkar vara extremt känsligt för en del medlemmar på FS, deetverkar vara en oskriven "lag" om att tips/råd och dylikt blir väääldigt jobbiga.

Kolla gärna in mitt inlägg om hur du handlar billigt i USA, flera personer höll bokstavligt talat på att bryta ihop...
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=67637
Det tipset genererade 4 sidors debatt

Hahahaha
:)

Mvh
Anders
som aldrig kommer att sluta tipsa om billiga grejor

haha.. underbar tråd att läsa.
Jag hoppas alla dessa moraltanter tycker att de betalar skäliga priser för sina produkter, annars är nått snett i deras moral.

För något år sedan kunde man ta en weekendsemester till NY och köpa ett dyrt objektiv, fota lite och sen åka hem igen.
Allt detta billigare än att köpa samma objektiv här i sverige. Jag vet inte hur det är nu så jag är inte sugen på diskussion.

Jag vill att du fortsätter med ditt uppdrag Anders ;)

Re: Mycket krut på lite pengar.....

frostahill skrev:
Har någon läst boken?
Tycker nästan det är intressantare att veta om kvaliten är bra innan jag lägger för mycket energi på en 50-lapps prisskillnad

Jag har bläddrat i den och den gav ett bra intryck, men det är nog också beroende på ens egen erfarenhet/kunskap/känsla avseende porträtt-fotografering.

Den som är helt grön upplever nog den som en riktig guldbok, däremot ett fullblodsproffs på ämnet ser nog den mer som damm-samlare i bokhyllan.

Om du besöker http://www.fotosidan.se/shop/viewproduct.htm?ID=10211
så kan du ju se ett antal sidor så får du en känsla för boken kanske

Anders
www.enfotograf.se

ANNONS