ANNONS
Annons

Mediaspelare och 5D MKII

Produkter
(logga in för att koppla)

StaffanW

Aktiv medlem
Funderar på en Mediaspelare/Multimediaspelare till TV:n. Helst med möjlighet att koppla in extern HD via USB. Tex som den här:
http://www.webhallen.com/hardvara/109492-western_digital_wd_tv_hd_mediaspelare_gen2

Vill att den, som ovanstående, ska kunna läsa stillbilder, DVD-filer och Bluray-filer.
MEN, vill även att den ska kunna läsa av filmer tagna med 5DMKII (utan att behöva konvertera till annat format).

Ovanstående tar H.264 men bara 1920x1080p 24fps, 1920x1080i 30fps, alltså inte 25fps (som jag helst filmar i pga vårt TV-system vi har här i landet). Har varit i kontakt med WesternDigital:s support angående ovanstående spelare, och dom bekräftar att den inte tar 25fps.

Någon som vet en Mediaspelare som även tar 5DMKIIs filmfiler inspelade i 25fps?

Själv är jag intresserad av iOmega iConnect som nyss kommit till Sverige. Kostar under 1000-lappen och kan väldigt mycket, kanske för mycket. Den har DLNA, dvs om din TV är tillräckligt modern kan den streama film till den. Det fina är (bland en uppsjö av funktionalitet) är att det är en trådlös lösning där externa hårddiskar kan gömmas var som helst. Vilka mediaformat den stödjer beror på TV:n/DLNA.

Funderar på en Mediaspelare/Multimediaspelare till TV:n. Helst med möjlighet att koppla in extern HD via USB. Tex som den här:
http://www.webhallen.com/hardvara/109492-western_digital_wd_tv_hd_mediaspelare_gen2

Vill att den, som ovanstående, ska kunna läsa stillbilder, DVD-filer och Bluray-filer.
MEN, vill även att den ska kunna läsa av filmer tagna med 5DMKII (utan att behöva konvertera till annat format).

Ovanstående tar H.264 men bara 1920x1080p 24fps, 1920x1080i 30fps, alltså inte 25fps (som jag helst filmar i pga vårt TV-system vi har här i landet). Har varit i kontakt med WesternDigital:s support angående ovanstående spelare, och dom bekräftar att den inte tar 25fps.

Någon som vet en Mediaspelare som även tar 5DMKIIs filmfiler inspelade i 25fps?

Nu har jag visserligen inte GEN2 utan den första versionen av samma spelare. Den klarar att visa film utan problem men ljudet stöds inte från 5D MkII, så det är inte speciellt användbart.

//Leif

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar