Lionheart
Aktiv medlem
Jag har alltid tyckt att Mattsons foto i Lund är en gedigen fotobutik med massor av erfarenhet och trevligt bemötande men på senare tid så tycker jag nånting har förändrats. Just precis ringde jag (J) och frågade om dom hade fått in den nya Sigma Macro gluggen, då svarade en försäljare (F). Här följer dialogen:
(J) "Hejsan, har ni fått in dom nya Sigma DG Macro objektiven som har släppts nyligen?"
(F) "Hmmm, eehh, dom har vi nog inte fått in"
(J) "Har ni beställt dom och är dom på gång in?"
(F) "Ehhh, jag vet inte riktigt. <tyst i luren>
(J) " Okej, kommer ni att beställa in den då?"
(F) "Ja, jag tror det. fast jag vet inte. Jag tror dom måste specialbeställas. Men det är inte jag som tar hand om beställningen"
(J) "Okej, hur är dom gamla Sigma Macro objektiven jämfört med Tamrons motsvarighet?"
(F) ehh, jag vet faktiskt inte. <tyst igen>
(J) "Tack då, hejdå."
(F) "Hejdå"
--------------------
Hmm, jag vet inte riktigt om det kallas god försäljningsanda att svara en kund på detta viset.
Jag har flera gånger innan märkt att dom liksom inte riktigt bryr sig om man handlar eller inte. Jag besökte dom för någon vecka sedan efter mitt D70 köp och ville kolla på objektiv. Jag frågade vad skillnaden mellan Sigma 50 EX Macro och Tamron 90mm Macro och han hade inte den blekaste aning. Dessutom visste ingen av dom att det kommit en version 2 av det vanliga Sigma 70-300 APO.
Vad kan detta bero på? Är det pga för hög arbetsbelastning eller att dom tjänar så bra så dom inte behöver bry sig riktigt mer?
(J) "Hejsan, har ni fått in dom nya Sigma DG Macro objektiven som har släppts nyligen?"
(F) "Hmmm, eehh, dom har vi nog inte fått in"
(J) "Har ni beställt dom och är dom på gång in?"
(F) "Ehhh, jag vet inte riktigt. <tyst i luren>
(J) " Okej, kommer ni att beställa in den då?"
(F) "Ja, jag tror det. fast jag vet inte. Jag tror dom måste specialbeställas. Men det är inte jag som tar hand om beställningen"
(J) "Okej, hur är dom gamla Sigma Macro objektiven jämfört med Tamrons motsvarighet?"
(F) ehh, jag vet faktiskt inte. <tyst igen>
(J) "Tack då, hejdå."
(F) "Hejdå"
--------------------
Hmm, jag vet inte riktigt om det kallas god försäljningsanda att svara en kund på detta viset.
Jag har flera gånger innan märkt att dom liksom inte riktigt bryr sig om man handlar eller inte. Jag besökte dom för någon vecka sedan efter mitt D70 köp och ville kolla på objektiv. Jag frågade vad skillnaden mellan Sigma 50 EX Macro och Tamron 90mm Macro och han hade inte den blekaste aning. Dessutom visste ingen av dom att det kommit en version 2 av det vanliga Sigma 70-300 APO.
Vad kan detta bero på? Är det pga för hög arbetsbelastning eller att dom tjänar så bra så dom inte behöver bry sig riktigt mer?