Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

MATTIAS KLUM är dagens sommarpratare 17/7 kl. 13.00 SR.P1

Produkter
(logga in för att koppla)

2L8

Avslutat medlemskap
PLANKAT FRÅN SR

TITEL: fotograf och filmare
ÅLDER: 40 år
Född och bosatt i Uppsala
Tidigare Sommarvärd 1997

Har genomfört stora expeditioner i alla världsdelar för att fotografera natur, miljö och kultur. Hans bilder har publicerats i bland annat National Geographic och Wildlife Conservation. Erhållit Kungens medalj i 8:e storleken, utsedd till Young global leader och av World Economic Forum till Framtidens ledare. Medlem i förtroenderådet för WWF och The Linnean Society of London. Nyligen gjort film om Linné - med Prins Carl Philip som inspelningsassistent.

I mitt program ska jag prata om surikater i Kalahariöknen, om hur det är att bli kissad på av en veckelbjörn i Panama och om vitsen att handla rätt för ett bättre liv och en bättre miljö - om konsumentmakt helt enkelt!

En sådan eländig pk-svada han nyss leverade: trång, övertydlig retorik och religionssubstituterande. Jag klarar inte mer.
Någon som tagit sig igenom hela programmet och kan tipsa om något parti där han faktiskt talar mer direkt om fotografi och bildskapande?

Hörde inte.. men man vet ju hur det låter :)
Inget fel på Klum alls, gillar mycket av det han står för och har fotat osv.. men visst blir det ett slags konstant glorifierande och romantiserande utan ände.

Jag delar en hel del av Klums natursyn,, men jag är nog inte så barsnligt (bokstavligt talat) romantiserande som han. Jag är mer "barskromantisk"..

jaja
MVH Niclas,

Nej, det var kanske inte så "upphetsande", om man förväntade sig "Foto". Mer kring resor, det han fotograferar, natur, miljö.... Och det är väl okej. Men kanske inte det som "vi på FS" ville höra..... Sommar, sommar, sommaaaar.... :)
/Glad sommar gott folk!!

År 1990. Mattias Klums första bok kommer ut. Titel: Ögonblick. Det finaste jag sett av honom finns i den boken. Mycket personliga bilder som verkligen sätter sig fast. Missade tyvärr programmet, men kanske det inte gjorde så mycket...?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar