Annons

Material till skyddande inredning i ryggsäck

Produkter
(logga in för att koppla)

gost

Aktiv medlem
Jag skall köpa en ny ryggsäck för fjällvandringar etc. och har ev. hittat en bra lösning för att även få med mig kamerautrustningen på ett fiffigt sätt.

Bergans har en 30 liter dagstursäck (Escape II) som kan sättas fast på deras säckar där locket normalt sitter (Se bild).

http://www.bergans.no/images/sekker/escape2_xl.jpg

Fördelen med denna lösning är att utrustningen hamnar högt och är lättillgänglig under turen, samt att den lilla säcken går att använda som ren fotosäck under dagsturerna.

I helgen var jag och klämde lite på säcken och den ser ut att på längden kunna rymma ett hus med 70-200/2.8 monterat, skall måtta lite mer exakt senare.

Är det någon som har något bra tips på material till skyddande stoppning i säcken, likt den man finner i de flesta fotosäckar? Tips på material och bygglösningar mottages gärna. Jag har en LowePro MiniTrekker classic som jag skulle kunna offra. Alt. kanske det går att lösa att få till så att MiniTrekkern fästs på säcken istället.
 
Jeppes bygge kanske kan ge lite inspiration?

En aspekt när man väljer material är om det har mjukgörare i sig som kan dunsta och lägga sig som en hinna på optik. Min personliga åsikt är att man lugnt kan ignorera det om man bara skall ha prylarna i väskan när man är ute i fält. Men skall man förvara grejerna i väskan mellan turerna skulle jag definitivt se upp med det. Här eller här finns mer info om det.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.