Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mars

Produkter
(logga in för att koppla)

Ersko

Aktiv medlem
''På natten, söndagen den 27 augusti kommer halva jordens befolkning att bänka sig utomhus och vända blicken mot skyn. Planeten Mars är då närmare jorden än någon annan gång i historien och når den högsta punkten på himlen klockan 00.30. Där kommer den att lysa som en stor röd boll och det lär bli väldigt sevärt.''

En kompis uppmärsamade mig på det här bara så att ni kanske blir några bilder. Man kommer att kunna se den med blotta ögat, så det borde kunna bli några bilder i alla fall.

tackar för upplysningen. Men du glömde skriva vilka so mser detta.. men jag utgår från att vi kan se det då. Sedan är ju frågan om det är något att fotografera... Om jag minns rätt från skolan så är Mars mindre än Jorden, ligger lite längre ifrån jorden än vad Venus gör. Så jag undrar om det inte bara blir en liten röd punkt på himlen, för inte kan den väl bli lika stor som månen är?

Jaja, kommer jag ihåg det så ska jag ta mig en titt :)

En gång för några år sedan var jag med några kamrater och åkte skidor. Vi är såna där knasbollar som tältar på vintern. Det var 1 mars. En i gänget hade precis börjat med kontaktlinser och såg möjligen en smula dubbelt. Vi satt och tittade på stjärnhimlen. Det var då han fällde den obetalbara kommentaren:

1:a och 2:dra mars...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar