Palletheking
Aktiv medlem
Hej på er! jag var under gårdagen i kontakt med en säljare på Hegethorns Foto och diskuterade Mrk III:s troliga ankomst. Han menade på att den första sändningen troligtvis skulle komma ett par veckor in i April. Jag reagerade och frågade om det var något han visste, eller något han trodde. Han svarade lite hemlighetsfullt att han trodde det var så. Jag stod på mig och hänvisade till det leveransdatum som säger någon gång under Maj månad. Men han lät rätt säker på sin profetia. Idag pratade jag med min kontakt som skall hämta hem en Mark III åt mig. Han hade varit på det nyöppnade Foto och Videos demodag igår. Under samtal med butikspersonalen så hävdade de bestämt att deras prissättning var den mest realistiska jämfört med de andra större detaljisterna. De flesta ligger runt 36500 kr. Foto och Videos personal var dock övertygade om att ex Cyberphoto eller Scandinavian Photo skulle bli tvungna att backa på sina priser, pga att de ligger fyra till fem tusen under vad som kommer bli utpris när kameran väl släpps. Själv tyckte jag det lät underligt. Men visst är priset diskutabelt. Våra större internetleverantörer har redan prissatt kameran men den amerikanska jätten B&H har inte satt något pris på den ännu. Onekligen verkar det inte finnas något definitivt besked ännu. Hegethorns har verkligen vari precisa i sin prissättning, 36237 kr tror jag det var. min kontakt lyckades också haffa en av Canons demonstratörer men han hade ingen info över huvud taget om vare sig pris eller leveransbesked. Dela gärna med er om ni hört något nytt på fronten, vet själv knappt hur jag skall orka vänta.