Annons

Manuellt bildvisningsprogram för både bild och video?

Produkter
(logga in för att koppla)

gunau

Aktiv medlem
Frågan är säkert ställd men jag hittar inte svaret. Kan någon rekommendera ett bildvisningsprogram för PC där man matar fram sina bilder/videosnuttar manuellt (en och en) utan att behöva bränna en CD eller liknande? Jag vill helt enkelt kunna hålla en vanlig bildvisning där tempot beror på interaktionen med publiken och där jag blandar video och stillbild. Programmet bör helts klara full HD/tillåta att man väljer bildstorlek. Finns det något sådant?

Kolla upp

Frågan är säkert ställd men jag hittar inte svaret. Kan någon rekommendera ett bildvisningsprogram för PC där man matar fram sina bilder/videosnuttar manuellt (en och en) utan att behöva bränna en CD eller liknande? Jag vill helt enkelt kunna hålla en vanlig bildvisning där tempot beror på interaktionen med publiken och där jag blandar video och stillbild. Programmet bör helts klara full HD/tillåta att man väljer bildstorlek. Finns det något sådant?

Vet inte om senare versioner av Jalbum klarar HD men jag skulle tro det. Kolla upp! Gratis är det och i alla fall den versionen jag har är fin för att köra manuella bildvisningar där man i förväg kan bestämma övertoningstid och dylikt. Denna äldre version klarar även video (Hd var nog inte uppfunnit när min version kom ut). Har inte uppdaterat själv men jag kommer att kolla upp detta så småningom. Fast ännu bättre om du som har behov kollar upp detta och berättar här i tråden ;)

Jag kollade upp Jalbum och det verkar mer vara ett program för att lägga upp ett webgalleri, inte ett bildvisningsprogram i vanlig mening. Men, jag har inte laddat hem det. Tack för tipset men jag får nog leta vidare.

Visst

Jag kollade upp Jalbum och det verkar mer vara ett program för att lägga upp ett webgalleri, inte ett bildvisningsprogram i vanlig mening. Men, jag har inte laddat hem det. Tack för tipset men jag får nog leta vidare.

Ja visst är det så men det fungerar mycket bra att använda som bildvisningsprogram om du bara ska visa bilder manuellt med övertoning. Fast ska du "spela in" sekvenser med zoomningar och åkningar så är det nog inget som passar. Jag använder det för att visa bilder på exakt samma sätt som med mina gamla övertonade projektorer. Bara att lägga upp ett galleri och sedan köra. Man får bara se till att välja ett skal som medger fullskärmsvisningar med övertoning. Men det finns säkert bättre alternativ där man också kan zooma in i bilden mm.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto