Jozze
Aktiv medlem
Idag skall jag på syrrans födelsekalas. Självklart så skall min A1:a med också. Hittills när jag fotat så har jag fegat lite att använda de manuella inställningarna. Har oftast kört på auto-läget. Men när jag gör det innomhus på kvällarna så vill korten gärna bli lite mörka. Även om jag tycker att ljuset från taklampan borde vara tillräckligt. Har inte fått det riktigt bra när jag testat med de manuella inställningarna. Men det är väl för att jag inte har en susning om hur man skall ställa in kameran. Så därför vänder jag mig till er här på detta super-forum. Om ni hade varit inbjudna på min systers kalas och skulle ta lite kort med min A1:a på tex. morsan och syrran där de sitter i hörnsoffan, med lite halvtaskig belysning, hur skulle ni ställt in kameran då?
Jag behöver verkligen lite tips, för hur skulle det se ut att komma med en nyinköpt kamera, och sedan när man skall visa upp bilderna som man tagit så ser man knappt vad de skall föreställa. Dessutom så måste jag ju bevisa för min flickvän att det verkligen var värt att slänga ut ett par tusenlappar för att byta upp sig från våran förra kamera... ;-)
Jag behöver verkligen lite tips, för hur skulle det se ut att komma med en nyinköpt kamera, och sedan när man skall visa upp bilderna som man tagit så ser man knappt vad de skall föreställa. Dessutom så måste jag ju bevisa för min flickvän att det verkligen var värt att slänga ut ett par tusenlappar för att byta upp sig från våran förra kamera... ;-)