Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

(manuell) Vidvinkel till Fuji S2 Pro...

Produkter
(logga in för att koppla)

overtune

Aktiv medlem
Hej!
har nu skaffat mig en digitalsystemkamera. En Fuji S2 Pro. Har hittills bara ett objektiv som passar med denna. Det är nikons 50mm 1.8d. Är riktigt nöjd med det objektivet...

Men nu är jag sugen på att utöka med ett vidvinkelobjektiv. Har ni några tips på bra, men gärna rätt billiga vidvinkelobjektiv. Då jag nyss skaffat kameran är min budget inte den bästa...

kommer använda vidvinkeln rätt mycket till vyer och landskap (brukar även fota norrsken, men kanske en stad i bakgrunden). Till dessa bilder brukar ju inte autofocus göra någon större nytta. Så om någon har tips på ett bra manuellt objektiv är jag öppen för det! (Men autofocus objektiven är ju inte helt uteslutna heller)...

Förslag?
 
overtune skrev:
Till dessa bilder brukar ju inte autofocus göra någon större nytta. Så om någon har tips på ett bra manuellt objektiv är jag öppen för det!
Visst är du väl medveten om att det inte bara är autofokusen du förlorar med manuella objektiv på en S2? Även ljusmätningen stängs av helt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.