Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Manual

Produkter
(logga in för att koppla)

Jur kand

Medlem
Jag har plockat fram min gamla analoga Minolta Dynax 500si med tillhörande objektiv för att byta kamerahus till digital Sony. Nu är det så att jag lyckats ha bort manualen till objektivet Sigma 70-300 1:4-5.6 DL MACRO. Nu undrar jag om det finns någon vänlig själ som har en sådan manual till övers? Har letat med ljus och lykta, så nu försöker jag här...
/Erika

Besvarar ju inte din fråga tyvärr, men behöver den verkligen följa med objektivet vid ditt kamerabyte? Vem frågar efter (har nytta av) en manual till ett sådant objektiv?

/K

Besvarar ju inte din fråga tyvärr, men behöver den verkligen följa med objektivet vid ditt kamerabyte? Vem frågar efter (har nytta av) en manual till ett sådant objektiv?

/K

Det var för egen del jag tänkte ha manualen... :) Jag är rena rama nybörjaren och skulle vilja ögna igenom den, då jag har för avsikt att behålla objektivet för att använda till Sonyn. Alla barn i början...

Nä, du kan nog lugnt prova dig fram. :)
Är det inte ett specialobjektiv så är det mest bara att tuta och köra, AF eller MF och fokusring och zoom, samt var försiktig med linsytorna och hela den baletten. :)

ANNONS