Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Manual till Yashicaflex?

Produkter
(logga in för att koppla)

lyfalix

Aktiv medlem
Någon som sitter på en pdf och vill dela med sig? har lite grejjer jag itne vet vad det är bra till. tex vad knappen på frammatnings knoppen ska vara till. och hur man ska gå till väga för att ladda den, får nämligen inte räkneverket att funka^^

När jag såg att du undrade över "knappen på frammatnings-knoppen" vaknade minnet.
Jag provade en bekants "Mirroflex" en gång. Den har en sån knapp för att trigga räkneverket.
Kanske är det likadant med din.

Läs här.

Lycka till! :)

Filmframdragningen är nog kopierad från Rolleicord III. När filmen laddas drar man fram tills de tvärgående pilarna på filmens skyddspapper pekar mot en markering i filmkammaren. Sedan stänger man bakstycket och vrider fram filmen till ruta ett. För att vrida till nästa ruta måste man först trycka på knappen i filmvredet för att lossa spärren.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar