Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Manual till 350D

Produkter
(logga in för att koppla)

Strandhagen

Aktiv medlem
Hejsan
Är ny här på forumet och även ny angående fotografering.

Har köpt en Canon EOS 350D till en början som amatörfotograf. Har läst en massa om hur man ska ställa in ISO, WhiteBalance, AF, mm. Vad jag inte vet är allt annat om kameran. Fick med tre stycken manualer. En på franska, en på tyska och en på italienska. Behärskar inte något utav språken särskilt bra så jag undrar om någon här har en bra sida på internet där man kan se hur en Canon EOS 350D fungerar. Engelsk eller svensk spelar mindre roll. Huvudsaken är att man fattar vad man läser.

Tack på förhand

Anders Strandhagen

Det finns köpa en bok (pocket) som heter "Digital fotografering i praktien" hos bokhandeln som säljer...Kolla ISBN91-636-0836-7. kostar ca 100 kr. Jag anser det är bra för ny börja i denna bok.
//Leffe

Att hitta HUR man fotograferar är inga problem på nätet. Att hitta HUR JUST DENNA KAMERAN fungerar, alltså Canon EOS 350D, är lite mer problematiskt.

Men tack för tipset!

Per_tissen skrev:
Här kanske http://www.canon.com.au/support/manuals.html
Dock verkar sidan vara nere eller lite buggig för jag får inte fram själva manualen.
Jag kan nog gräva fram en finsk manual åt dig om det språket går bättre :)

Jo, finska.. hmm.. Nej tack!
Letar för fullt på sidan du länkade till.
Tusen tack.

EDIT: det verakr inte som om sidan fungerar så bra. Det står "launching manuals" men det händer inget.

Varför kan man inte hitta den svenska manualen på den svenska sidan för? Canons svenska sida är lite knepig tycker jag. Väldigt oklar.

Canon borde verkligen ta och se över sina respektive lands sidor... Deras utmärkta Kamera-museum kommer man tex bara åt från .com, en länk även från andra sidor hade ju inte varit helt fel...

Länken fungerar galant. Men nu måste acceptera ett popupfönster där informationen/download finns. Kan även tanka ner pdf:en därifrån.

Mvh
Hampus

Tänk att det ska vara så omöjligt för företag att bygga användarvänliga sidor utan saker som hoppar fram, flyger omkring eller på annat sätt gör det svårare att se något...

Strandhagen skrev:
Fick med tre stycken manualer. En på franska, en på tyska och en på italienska.
Anders Strandhagen [/B]

Samma sak för mig, men då följde det med en engelsk manual på CDn.

Kolla om det inte finns en engelsk manual på någon CD-skiva, om inte kan jag maila den till dig.

Sir_Bump skrev:
Länken fungerar galant. Men nu måste acceptera ett popupfönster där informationen/download finns. Kan även tanka ner pdf:en därifrån.

Mvh
Hampus

Nej, jag får inte det till att fungera. Har t.o.m. bockat bort "Blockera pop-up fönster".

Har kollat genom alla inställningarna på internet-alternativ men hittar inte något som blockerar den lilla rullningslistan som ska komma upp som frågar om det är OK att visa tillfälligt pop-up fönster.

Kör du Norton Internet security så har du även en inställning där som du antingen kan ta bort tillfälligt eller skapa en regel som tillåter Canons sida att öppna popuper. Dubbelt skydd alltså. Gissar att det är liknande även i andra brandväggar

Per_tissen skrev:
Kör du Norton Internet security så har du även en inställning där som du antingen kan ta bort tillfälligt eller skapa en regel som tillåter Canons sida att öppna popuper. Dubbelt skydd alltså. Gissar att det är liknande även i andra brandväggar

Tack för den!
Nu funkar det. Det var Norton personal firewall som spökade. Inaktiverade det i en kort sekund och satte igång den sen igen. Vilket inställning ska man ha för att tillåta visning från sådana sidor?

Du måste gå in under "Ad blocking" och sen välja "configure" och "advanced". Där kan du sen lägga till sidor du vill tillåta att öppna en pop-up. Men annars funkar det rätt bra att bara för den stund man behöver ha upp något som i det här fallet att slå av "Turn on Popup window blocking" under "ad blocking".
Gäller bara att lista ut när någon häftig webdesigner slagit knut på sig själv.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar