Annons

Manfrotto SuperClamp 035???

Produkter
(logga in för att koppla)

JalleS

Aktiv medlem
Avdelningen nybörjarfrågor... Av någon anledning så köpte jag mig en Manfrotto SuperClamp 035 som "ingen kameraväska bör vara utan" och som har "tusentals användningsområden", men...

Hur sjutton använder jag den?

Hur fäster jag någon med den egentligen? Jag kan skruva fast eländet vid allt möjligt men har inte listat ut vad jag behöver för att exvis fästa kameran vid den eller något annat...

--jalle (som brukar göra förhastade köp, men detta är löjligt...)

Den största användning en denna är att med en kulled monterad få ett stativ som går ner till markhöjd.

Bilagor

• dsc_2289.jpg
    dsc_2289.jpg
    17.5 KB · Visningar: 305
Tack, det var något sådant där som jag hade tänkt mig men jag får ju inte fast min kulled på "clampen". Som vanligt så är det tjafs med dimensionerna på alla muttrar och skruvar:)

Egentligen så var det kanske inte så mycket som ett impulsköp som ett inte helt genomtänkt köp. Jag hade inte koll på allting när jag köpte den (exvis, hur jag skulle få fast min kulled) utan utgick från att det löser sig när jag får den...

--jalle

objernulf skrev:
Den största användning en denna är att med en kulled monterad få ett stativ som går ner till markhöjd.

Det låter som om du antingen helt saknar en stativgängad tapp (den som ska in i det stora kantiga hålet på ”clampens” undersida), eller har fått en variant med ”fel” gänga i förhållande till din kulled. Den här tappen är vändbar och har båda gängalternativen.

Tack! Nu känner jag mig inte lika misslyckad längre:)

--jalle

Pupillen skrev:
Det låter som om du antingen helt saknar en stativgängad tapp (den som ska in i det stora kantiga hålet på ”clampens” undersida), eller har fått en variant med ”fel” gänga i förhållande till din kulled. Den här tappen är vändbar och har båda gängalternativen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar