Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Manfrotto stativ - fråga om modell

Produkter
(logga in för att koppla)

Mr Davidson

Aktiv medlem
Hej o kunniga

Samt en bön om att inte använda denna fråga/tråd som skådeplats för meningsskiljaktigheter med rötter i en helt annan problematik, tack.

På en tidigare arbetsplats för några år sedan, såg jag ett manfrotto-stativ av ordentlig tyngd/dimension. Dom hade en egen produktfotoplats och som sagt ett stativ för tyngre grejor Jag har ett svart 055B och detta var av helt annan dimension. Jag kommer inte ihåg om det var med mittkolonn. Jag tror ändå det var snabbklämmor ala 055. Dimensionen på benen närmade sig mitt enben modell 681. Det såg jäkligt solitt ut, man kände att detta är grejor att låsa fast ett pro-hus med riktigt feta glasbitar på. Tyvärr pillade jag inte på det, så jag kan inte avgöra tyngden. Men med ben ala 681 är det ju inte balsaträ... Är det någon av er erfarna som har en aning om vilket jag kan mena? Det skulle också vara av stort intresse om någon med hygglig uppfattning om modellen också sitter med ungefärliga uppgifter om pris begagnat på marknaden.

Det var heller inte utrustat med vare sig fastvulkade eller losstagbara benvärmare, som en ytterligare ledtråd kanske ...

Jag försökte hitta det som variant i alu istället för carbon fibre utan att lyckas. För det var i aluminium, samt inte av något senare utförande. Som ett riktmärke, tänk 10 år.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar