Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Manfrotto 488RC4/488RC0 vs Giotto MH-1000 + SENZ PRO SNABBFÄSTE

Produkter
(logga in för att koppla)

dumbo

Aktiv medlem
Manfrotto 488RC4/488RC0 eller Giotto MH-1000 + SENZ PRO SNABBFÄSTE, ja det är frågan.

Ja, jag skulle vilja höra lite tankar angående ovanstående kulleder/lösningar.

Någon som har (använt) dessa och kan komma med reflektioner?

Manfrottos 488 har jag inte hittat så mycket info om alls. Jag är såklart nyfiken på rent allmänna omdömen om själva kulleden, men även lite reflektioner/åsikter om vilket som är att föredra av snabbfästena. Fyrkantig eller sexkantig platta? Rent spontant känns den fyrkantiga bättre då den är mer formad efter en kamera och har större anläggningsyta, och dessutom kanske inte är lika mycket ivägen när kameran inte sitter på stativet.

MH-1000 har jag hittat lite användarrecensioner på, på nätet. Det är väldigt blandad kompott vad gäller omdömena. En del tycker den är jättebra och verkligen prisvärd, medan andra klagar på att den inte går att låsa ordentligt och att den har dålig byggkvalitet med många av de interna delarna i plast.
Är snabbfästet Senz Pro något att ha? Anledningen till denna kombination är att photax har dessa båda och det är smidigt att beställa från så få ställen som möjligt. :)

Om någon har andra förslag att komma med i ungefär samma prisklass gå det givetvis åxå bra. Gärna med en motivering. ;-)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar