Annons

Mamiya mellanformat

Produkter
(logga in för att koppla)

Chano

Aktiv medlem
Har några stycken Melanformatare mamiya.
Super 23:a som jag fortfarande använder.
Men också några som jag tror är Deluxer.
Flera filmbakstycken som jag inte vet om dom funkar.
90mm objektiv som jag inte heller vet om dom funkar. Två vet jag funkar förutom att ett inte funkar på en av tiderna. Kommer inte ihåg vilken.

Är det någon som vet något mer om dessa kameror.
Är det värt något att ge bort en sådan eller flyttar man bara över problem till någon annan.
Tycker dock om min 23:a, men den är väl mer modern än Deluxerna.
Dom har alla bälgbakstycke om man vill släppa lös det.
Mvh/-Anders

Du skulle inte behöva ha dåligt samvete om en av dem hamnade hos mig, det kan jag lova :) Sura slutartider och annat krångel hör till de uppskattade utmaningarna för mina oljiga fingrar.

Skulle gärna vilja veta lite mer om kamerorna innan jag lånar bort någon. Inte för att jag tror dom har nåt värde.
Jim ligger liksom lite på ett annat plan:0)
Men Jessica...du ligger bra till.
Du kommer att få lova inför alla här att du går med på att låna och prova.
Tycker du inte om eller funkar inte grejerna så skickar du tillbaka dom.
Eller att jag skickar mer saker.
Kommer du fortfarande sams med grejorna efter ett år så får du dom.
Är det OK.
Det är de krav jag ställer.
Samt att du får betala frakten åt båda hållen.
Är du ärlig?, det är den första frägan en fotograf bör ställa sig i alla lägen.
Efter att du lovat inför alla att gå med på dom här löjliga vilkoren så.......
Maila mig.
Mvh/-Anders

Jessica svarade aldrig och kamerorna har gått till någon annan som vill vara anonym men som jag känner lite.
Så får vi se om dom dyker upp här igen när den personen är less och skickar tillbaka dom.
Eller så får vi aldrig se dom igen. Och då har dom hamnat rätt!!!!!!
Mvh/-Anders

hej anders tycker det verkar som om du e en såndär fridslyst givmild människa lite kul med sånna här grejer typ som janne med sina utlåttningar av bilder osv. ville bara tacka för att det finns såna människor.....

undrar lite om du kan uppdatera oss med om den anonyme fick kameran att fungera?!

.....underbar sida det här

mvh/Thomas

Om jag inte helt misstar mig på personen.
Så kommer den där helmanuella tre kilos klumpen att ge vår vän som jag vet har något svårt för att vara fokuserad på en sak någon längre tid, problem.
Och då kommer den nog tillbaka.
Själv har jag inte betalt ett öre för den, så varför skulle jag ta betalt.
Så någon onormalt generös människa är jag inte.
Vi får se vad som händer.
Kanske blir personen i fråga mer envis när han läser det här.:0)
Mvh/-Anders

Jo, envis måste man vara när man ska släpa på dylika prylar samt hantera dem. Roligt som fan är det dock!

/En ngt sned Larsa som funderar på fotorygga...

Nu missade jag...chansen att få prova på mellanformat! Men att det finns såna givmilda människor är fantastiskt...Men är det så att det finns någon som "råkar" ha någon till övers och känner att den kanske gör mer nytta hos någon annan så är jag väldigt tacksam! Natti, natti / Eva-Marie

ANNONS