Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Malmö
- Trådstartare RG
- Start datum
Chewbacca
Aktiv medlem
Turning toso är givet. Ta med vidvinkel om du har. Normalzoom räcker. Gå gärna runt i Västra hamnen, schysst arkitektur. Ribban kanske för lite avståndskort på Torso? Ligger bredvid Västra hamnen.
Östra hamnen om du vill ha lite nedgånget industriområde.
Öresundsbron kanske? Räcker med att ta dig till Sibbarp och ge dig ut mot småbåthamnen längst ut mot havet. Kan ge schyssta bilder. Har inte varit där själv så jag kan ej föreslå brännvidd. Typ 200? Beror ju på
Slottsparken kanske? Inte så kul nu kanske iofs ur blommsynpunkt men letar man så hittar man
Stadsbiblioteket...
Pildammsparken...
St Pauli kyrka, St Petri kyrka, St Johannes kyrka ligger alla centralt.
Möllevången (ett område).
Folkets Park?
Åka kanalbåten runt i Malmö kanske? Rätt intressant och annorlunda vinklar.
Stadsdelen Västervång om du gillar pampiga hus...
Ta en öl på Lilla Torg och snap(s)shoots på folk??
Tror man kan låna/hyra cykel nånstans. Borde man kunna tycker jag men vet inte vart. Suverän cykelstad och platt och bra så det blir inte så jobbigt att cykla runt.
Ta tåget till Ystad o gå runt i gamla stan?
Kommer inte på nått direkt mer
Malmöfestivalen drar igång den 15, ev börjar det byggas scener redan nu?
http://www.malmo.se/
http://www.malmo.com/swedish/maps/welcome.asp?Menu=Maps
Edit: Från en som växte upp i Ättetorp, blev värmlänning och som nu bor nu i Malmö
Östra hamnen om du vill ha lite nedgånget industriområde.
Öresundsbron kanske? Räcker med att ta dig till Sibbarp och ge dig ut mot småbåthamnen längst ut mot havet. Kan ge schyssta bilder. Har inte varit där själv så jag kan ej föreslå brännvidd. Typ 200? Beror ju på
Slottsparken kanske? Inte så kul nu kanske iofs ur blommsynpunkt men letar man så hittar man
Stadsbiblioteket...
Pildammsparken...
St Pauli kyrka, St Petri kyrka, St Johannes kyrka ligger alla centralt.
Möllevången (ett område).
Folkets Park?
Åka kanalbåten runt i Malmö kanske? Rätt intressant och annorlunda vinklar.
Stadsdelen Västervång om du gillar pampiga hus...
Tror man kan låna/hyra cykel nånstans. Borde man kunna tycker jag men vet inte vart. Suverän cykelstad och platt och bra så det blir inte så jobbigt att cykla runt.
Ta tåget till Ystad o gå runt i gamla stan?
Kommer inte på nått direkt mer
Malmöfestivalen drar igång den 15, ev börjar det byggas scener redan nu?
http://www.malmo.se/
http://www.malmo.com/swedish/maps/welcome.asp?Menu=Maps
Edit: Från en som växte upp i Ättetorp, blev värmlänning och som nu bor nu i Malmö
RG
Avslutat medlemskap
Chewbacca skrev:
"Tyvärr" är jag nykterist.
Lotta Wesslund
Aktiv medlem
Det finns en stor skateboardbana jag tyckte var kul att fota när jag var i Malmö förra sommaren. Ligger nära Turning torso, gick från centralstationen, passerade på vägen till Turning torso.
Lise-Lott
Lise-Lott
RG
Avslutat medlemskap
Nu är jag hemma.
Vart en tur till "sagoslottet" ( mammas 87 åriga moster som hatar det huset kallar turning torso det. Var i det området ett rätt bra tag och fotade solnedgången. Sedan andra dagen var jag vid bron och fotade lite. Och på kvällen stack jag till kalkbrottet och fotade Och bäst av allt fick jag en kamera (fast jag vet ej om det är något att ha).
Vart en tur till "sagoslottet" ( mammas 87 åriga moster som hatar det huset kallar turning torso det. Var i det området ett rätt bra tag och fotade solnedgången. Sedan andra dagen var jag vid bron och fotade lite. Och på kvällen stack jag till kalkbrottet och fotade Och bäst av allt fick jag en kamera (fast jag vet ej om det är något att ha).
Bilagor