Annons

Makrotele från Sigma?

Produkter
(logga in för att koppla)

tannler

Aktiv medlem
Jag surnade till rejält när "alla" övergav M/AF bajonetten och löste ett makroproblem genom att bli "överlöpare" och skaffa en Canon 10D och Sigmas fantastiska makrotele ∑ EX 150 f/2,8 Makro 1:1 HSM som sedan kompletterades med en ∑ makroblixt.

Egentligen har jag ingen lust att ha två kamerasystem, utan vill hellre att ∑ släpper grejorna for M/AF ( Sony ). Att försöka påverka Tura Scandinavia i Kungsbacka att påverka ∑ är meningslöst ( jag har redan provat ) och att försöka påverka ∑ i Japan är väl närmast utopiskt. De har ju närmast förstoppning när det gäller förhandsinfo och är kroniskt paranoida med sina mail-adresser.

Är det någom som snappat upp något om vad ∑ har för planer, nu när det framstår som trovärdigt att Sony faktiskt menar vad de säger genom att i handling backa upp snacket? Jag kan till och med offra HSM-motorn, bara jag får glaset med M/AF bajonett.

Hej, det enda jag vet är att de i alla fall nytillverkar saker med sikte på Sony. Fick hem ett nytt 180/3.5 nyligen och på bakre locket står det inte Sony/Konica/Minolta utan endast "FOR SONY", alltid något?

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto