Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Makroobjektiv till Canon EOS 1000D

Produkter
(logga in för att koppla)
Hejsan jag undrar om någon kan tipsa om ett bra men inte för dyra macro objektiv till systemkameran Canon EOS 1000D och var man kan köpa det! Skulle va guld värt :) (Ge gärna flera)

Jag vill gärna ha tips på andra bra objektiv till den här kameran också! Skriv gärna var man kan köpa och priser! :)

Skulle någon kunna ge tips på ett bra objekt som man kan använda när man fotar djur eller andra saker i snabb rörelse. tex en galopperande häst så att hästen inte blir suddig?! ^^, Vad ska man titta efter då? Eller är det bara inställningar?..

//Therese - http://Tezzilicious.blogg.se

1. Det finns massor av trådar här på FS om objektiv och minst en ganska ny (några dagar gammal) om makroobjektiv för Canon. Du får nog leta lite så hittar du massor av information.

2. Priser kan du få en bra uppfattning om du kollar på cyberphoto.se. De är inte billigast, inte dyrast men är en bra hemsida med nyttig information och är seriösa.

3. För allt fotande behöves en fotograf som inte är alltför okunnig. För snabba hästar o andra djur (ex vis barn o hundar) krävs en ganska skicklig fotograf. Det kan du blir om du letar reda på en fotokurs och sedan övar o tränar. Det finns en bra kurs här på FS, men jag har inte länken framme just. Någon annan kanske kan hjälpa dig med den.

Blir nu inte rädd eller sur för att jag är lite sträv:) Du kommer att lära dig snabbt och snabbaste sättet är faktiskt en fotokurs så att du slipper göra alla fel på egen hand.

Hejsan jag undrar om någon kan tipsa om ett bra men inte för dyra macro objektiv till systemkameran Canon EOS 1000D och var man kan köpa det! Skulle va guld värt :) (Ge gärna flera)

Jag vill gärna ha tips på andra bra objektiv till den här kameran också! Skriv gärna var man kan köpa och priser! :)

Skulle någon kunna ge tips på ett bra objekt som man kan använda när man fotar djur eller andra saker i snabb rörelse. tex en galopperande häst så att hästen inte blir suddig?! ^^, Vad ska man titta efter då? Eller är det bara inställningar?..

//Therese - http://Tezzilicious.blogg.se

Tillräckligt kort slutartid för att frysa rörelsen, om det är det du är ute efter.
Följa med motivet (panorera) kan också fungera, men på en häst som ränner kommer man inte åt att benen blir suddiga, för de rör sig ju inte på samma sätt som kroppen. Kan fungera bra på bilar och andra stabila ting.

Vilket objektiv du ska ha beror på hur långt bort motivet är.

För att fota hästar och sport bör ni sätta autofokusen i läget
AI Servo. Fotar med Canon, men har inte exakt er modell. Läs i manualen så hittar ni rätt läge =) Följ sedan hästen med kameran samtidigt som du tar bilden. Jobba helst utomhus med bra ljus. Inomhus kräver ljusstarka (och dyra) specialobjektiv. Prova dig fram med olika slutartider.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar