Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Makro till nikon
- Trådstartare Miss_A
- Start datum
dumbo
Aktiv medlem
Tarmon 90 är kanon och funkar på D90 i version både med och utan AF-motor. Versionen som inte har inbyggd motor fokuserar snabbare.
Ang Tokina 100 vs Tamron 90 skulle jag säga att gällande bildkvalitet så är det inget annat än hårklyverier. Optiskt är det väldigt lika, både vad gäller skärpa, kontrast och bokeh. IME har Tokinan något med kromatisk aberration, vilket är karaktäristiskt för Tokina överlag, men även här är skillnaderna så små att det är akademiskt. Den största skillnaden är att Tokinan är lite tyngre och upplevs som mer välbyggd,
Ang Tokina 100 vs Tamron 90 skulle jag säga att gällande bildkvalitet så är det inget annat än hårklyverier. Optiskt är det väldigt lika, både vad gäller skärpa, kontrast och bokeh. IME har Tokinan något med kromatisk aberration, vilket är karaktäristiskt för Tokina överlag, men även här är skillnaderna så små att det är akademiskt. Den största skillnaden är att Tokinan är lite tyngre och upplevs som mer välbyggd,
Maxieboy
Aktiv medlem
Ett set med mellanringar är en billigare lösning!
Du har ju redan ett Sigma 70-200mm/2,8 Fördelen med 200mm brännvidd är att du kommer 50cm ifrån alla insekter du vill fota. Dom blir kvar likt blommor framför din kamera och du kommer att få fina macrobilder, Det kräver ett stativ förståss men det har du ju också! Dessa bilder är tagna med ovan nämda grejor och lite tålamod.
Du har ju redan ett Sigma 70-200mm/2,8 Fördelen med 200mm brännvidd är att du kommer 50cm ifrån alla insekter du vill fota. Dom blir kvar likt blommor framför din kamera och du kommer att få fina macrobilder, Det kräver ett stativ förståss men det har du ju också! Dessa bilder är tagna med ovan nämda grejor och lite tålamod.
perstromgren
Aktiv medlem
Jag använder Tokina 100/2.8 och är nöjd. Det enda problemet är att makroobjektiv har så stort fokusområde att det tar tid att fokusera om. Mitt objektiv (i likhet med flesta?) har en spärr som begränsar området. Den bör användas för att inte missa snabba bildtillfällen.
Per
Per