ANNONS
Annons

Magnus Rietz Fyrar

Produkter
(logga in för att koppla)

gundersen

Avslutat medlemskap
Så tjackade jag Magnus Rietz bok om Svenska Fyrar för halva priset och gav en julklapp åt mig själv... Detta är en av de mest fantastiska böcker jag haft i mina händer. Vilket fantastiskt jobb du har lagt ner Magnus och så fruktasnvärt bra det blev. Att sitta och bäddra i den nu medans mina medmänniskor stressar runt efter parkeringsplatser och julklappar i stan, ja det var en religös upplevelse.
Bildmässigt var det bra variation. Många bilder i kvällsljus, vilket bara är naturligt då fyrarnas uppgift har varit/ är att lysa upp i mörkret.
Någon mer som haft nöjet att titta och läsa i denna - bara att gratulera. Ni som inte gjort det - jaga boken på biblioteket eller köp den så kanske ni får en enorm inspirration oavsett vilken inriktning ni håller på med.

Medhåll!

Håller med Dig, Ola! Genomarbetad, resurskrävande, väldokumenterad bok! Jag köpte den för 249 på Wettergrens i Gbg.

Jag har själv tillbringat många timmar på ett antal fyrar i år så jag känner så väl igen mig i hans miljöer. Men jag drog inte omkring med eget elverk utan mina bilder gjordes i befintligt ljus. Du hittar en del under min portfolio.

Trevlig Helg och hoppas fler tar del av Din ide'.

Kan inte göra annat än att hålla med

Jag fick den i julklapp förra julen, möjligtvis julen före dess. Bilderna är finfina och det är även intressant att läsa litegrand om varje fyr. Mycket uppskattad julklapp!!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar