ANNONS
Annons

Macro

Produkter
(logga in för att koppla)

JoakimSundh

Ny medlem
Hej!
Jag använder mitt 28-80mm Macro objektiv för det mesta,men vad e skillnaden mellan t.ex mitt objektiv som e då 28-80 och ett som e större t.ex 70-300mm Macro e det bättre eller vad e det för skillnad?

Jag undrar alltså om det är nån skillnad om man har större eller mindre objektiv?

Det är nog ingen märkbar skillnad på macrodelen.Det brukar vara en ganska medioker macro på dom här kombinationsobjektiven,förmodligen 1:3 eller nåt sånt.Men det räcker långt för det mesta om man inte ska få en myra att fylla hela bildrutan.

fota närbilder med tunn plånbok?
köp närbildslinser.
det roligaste köp jag gjort (hittills) till min Dynax5d.
och billigt också, runt 150 kr (på ex tradera) för ett set med fyra närbildslinser.

Och ja, myrorna blir jättestora.

Njaeäh - numera är det ganska få fotoaffärer som beställer hem, och lagerför, det de uppfattar som "analogtillbehör". De som gör det brukar hålla ett ganska vettigt sortiment. Ut och leta vetja.

Ett alternativ är kaffebrus.com, eller någon av de näthandlande fotoaffärerna. Kom i håg att Du påfallande ofta får vad Du betalar för. Ett "NoName"-set för 150:- är avsevärt mycket sämre än ett Hoya för 750:-.

Jag tycker att tradera.se och/eller ebay.co.uk är ett vittigt alternativ, men då måste Du veta vad det är Du letar efter OCH vad det är Du bjuder på.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto