Per
Aktiv medlem
Jag letar efter ett stativ för allmänt bruk, med betydande inslag av växt- och insektsfoto. Det känns alltså viktigt att jag kan få ner kameran lågt, vilket förutsätter att benen går ut i spagat. Men alla stativ jag tittat på har ju en mittkolonn som ju ändå förhindrar att man kommer ner ordentligt i mossan..? Manfrotto’s lösning att hänga kamerahuvudet upp och ner, under kolonnen verkar inget vidare, eller? Eller kan man ta bort kolonnen på dessa stativ, och sätta huvudet direkt på stativet? Jag såg någon Manfrottomodell där man kunde sätta kolonnen i horisontellt läge, men jag misstänker att kolonnen, oavsett hur den sitter, förtar en del av stabiliteten?
Apropå Stabil är jag medveten om att det finns ett stativ med det namnet, som skulle uppfylla mina önskemål, men som ligger över min prisklass. Finns det stativ som är konstruerade på liknande vis, men ligger lägre i pris?
Tacksam för tips!
/Per
Apropå Stabil är jag medveten om att det finns ett stativ med det namnet, som skulle uppfylla mina önskemål, men som ligger över min prisklass. Finns det stativ som är konstruerade på liknande vis, men ligger lägre i pris?
Tacksam för tips!
/Per