Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Macro objektiv till Canon 400D

Produkter
(logga in för att koppla)

Tess_B

Avslutat medlemskap
Jag är på jakt efter ett macro objektiv till min Canon 400D och jag undrar om någon har tips på ett bra och prisvärt sådant.

Både naturen och små konstverk hemma tänkte jag. Mer än så har jag inte hunnit fundera på ännu.

Jag fick precis ett Canon 100mm macro levererat igår och det verkar än så länge riktigt bra, felen uppkommer snarare bakom än framför kameran :-D

Inköpt via e-bay från Hong Kong för totalt 3700:-, de tycker jag definitivt att det är värt

Kan jag varmt rekommendera

MVH

Ola G

Tess_B skrev:
Ok. Tack för tipset. Jag får kolla runt lite och se vad som finns också.

Gör det! Och får du lust så kan du kika i någon av de här 1153 trådarna om makroobjektiv oxå! ;)

För att vara lite mindre dryg och mer hjälpsam oxå så håller jag med om Sigma 70/2,8 - det är en brännvidd som ger ett alldeles utmärkt allround-macro, och som samtidigt är både skarpt och prisvärt!

Per

Jo, jag insåg att det hade skrivits om det redan :) Får ha bättre koll nästa gång.

Sen så skulle jag vilja ha ett objektiv som inte kostar allt för mycket. Min budget är rätt tajt just nu. Om det finns ett sånt.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto