Annons

Macbook och värme

Produkter
(logga in för att koppla)

dJb

Aktiv medlem
Jag är lite sugen på att skaffa en macbook men när man kollar i macforum på nätet så verkar det finnas en del problem med värme och att den ibland stänger av sig spontant. Min gamla IBM lider av samma sak och jag är inte så sugen på en ny dator som beter sig på samma sätt. Så jag undrar lite hur era macbookar därute fungerar? Och hur är det med den gulnande plasten som det rapporterats om?

http://www.macpro.se/index.php?s=macbook
(en bit ner)
http://news.com.com/2061-10793_3-6101059.html
 
Hej, har en G4 Powerbook sen precis ett år tillbaka och är jättenöjd. Min är grå så den gulnar inte. Varm blir den men den har aldrig stängt inte av sig själv. Jag har den i gång MÅNGA timmar varje dag.
//
Nina
 
Powerbook G4 verkar inte lida av de här "symptomen" utan det är de nya macbookarna med intel-processorer som det handlar om. Känns lite oroväckande när man läser rapporter om det på nätet och det verkar inte vara helt ovanligt.
 
Tjena. Haft min macbook ca 2 veckor nu kanske, bästa datorn jag haft hittills! Gillar allt med den. Visst blir den varm om du kör massa program samtidigt som du kanske kör en cd-skiva, men det är inte varmare än att jag kan ha den i knät och heller inte varmare än någon annan laptop jag provat.

Skärmen som många klankar ner på gillar jag riktigt mycket. Visst om man inte fäster blicken på det man jobbar med på skärmen utan kollar mer övergripande om ni förstår vad jag menar så ser man ju alla reflektioner men när man jobbar så tittar inte jag på det sättet varför det heller inte har varit något som helst problem.

Det enda lite tråkiga är väl att photoshop inte rullar så fasligt snabbt än, men det kommer det ju bot på lite längre fram. Sen har jag bara 1gb minne, kanske rullar lite snabbare med 2gb.

Min dator är nog för ny för att säga något om gulningen i plasten, men kan tänka mig att den kan komma att se lite skitig ut efter ett tags användande om man har flottiga fingrar.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.