Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mac och PC på samma prenumeration

Produkter
(logga in för att koppla)

Björsa

Medlem
Kan någon svara på om man kan ha adobes prenumeration på fotografpaketet i sin PC och köra på sin Mac bärbara?

Krävs en ny prenumeration för detta?

Björn

Ska gå bra:

From the Creative Cloud FAQ at http://www.adobe.com/products/creativecloud/faq.html under the Getting started section:

Can I use the software I download from Creative Cloud on multiple computers?

Yes, you can use Creative Cloud desktop applications on two computers at once,
regardless of operating system, for the individual associated with the Creative Cloud membership.
See the product license agreements page for more information.

Ska gå bra:

From the Creative Cloud FAQ at http://www.adobe.com/products/creativecloud/faq.html under the Getting started section:

Can I use the software I download from Creative Cloud on multiple computers?

Yes, you can use Creative Cloud desktop applications on two computers at once,
regardless of operating system, for the individual associated with the Creative Cloud membership.
See the product license agreements page for more information.

Tack för snabbt svar/Björn

Vad bra då kanske jag vågar ta steget in i Mac världen.....:))

Om jag inte minns fel så är väl begränsningen bara att man inte kan sitta och jobba med dem exakt samtidigt på två burkar.
Och en och samma person gör ju knappast det. Men att ha dem installerade på två burkar är ju en annan sak.

Om jag inte minns fel så är väl begränsningen bara att man inte kan sitta och jobba med dem exakt samtidigt på två burkar..

Man kan, men man får inte.

Enligt Adobe (jag ringde och frågade) är det heller inga problem att dela en prenumeration på två personer. Huvudsaken är att de två exemplaren man kan ha aktiverade inte används samtidigt.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto