Annons

Mac mini

Produkter
(logga in för att koppla)

atotowi

Aktiv medlem
Fick en Mac mini i julklapp och funderar på hur jag ska använda den.
Till saken hör att jag har bärbar PC sen tidigare och Lightroom + Adobe Design standard CS3 för Windows.

Tanken var att lite senare i år byta ut PCn till en Macbook Pro 15" och komplettera med en Mac Pro. En Mac mini har liksom aldrig varit aktuellt.

Nåja, den som jag fick den av tyckte jag skulle använda den som media spelare med Plex. Problemet med det är då att Plex inte har stöd för inspelning och nån annan dator för inspelning av program har jag inte heler så jag har ju liksom inget material (förutom bilder) att spela upp via ett media center.
Men om det finns nåt annat bra program att använda istället för/komplettera Plex med som fixar inspelning från videokälla så kan man ju alltid börkja samla på sig lite. Gärna nåt som är programmerbart så man kan spela in när man är ute och rör på sig.
Sen behöver man väl en enhet att ansluta via USB/FW antingen med video ingång eller DVB-C tuner med kortlläsare.

Så nåt Mac fan där ute som kör Mac som media center även för inspelning vad behövs?

Eller ska jag köra Mac minin för bildbehandling tills MAc booken och Pron står på plats....
 
Jag använder kombinationen MacBook Pro 15" och en Mac mini. Till den bärbara datorn har jag en extern skärm med hårdvarukalibrering för rättvisande färger. Min Mac mini står i vardagsrummet och agerar server för alla mina hårddiskar med bilder. Den extraknäckar även som mediespelare med Plex.

Min MacBook Pro är så pass snabb så jag har inte känt något behov av någon stationär dator. Jag tycker det är mer jobb att försöka hålla reda på fler datorer och fler bildbibliotek och att hålla på att synkronisera dem.
 
Tackar för svar.
Använder du nåt för inspelning av TV program på din Mac mini eller är det konverterat/ned laddat material (bortsett från bilderna då)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.